شیشه‌های لمسی هوندا

فناوری در خودروهای امروزی تنها مربوط به سامانه‌های هدایت و ایمنی نمی‌شود و موضوع افزایش رفاه بیشتر در خودرو چیزی است که همواره مورد توجه خودرو‌سازان قرار می‌گیرد. شرکت هوندا با طراحی شیشه‌های جدید خودرو نگاه‌ها را به خود جلب کرده است.

این شرکت در زمینه تولید فناوری‌های عجیب برای خودروها سابقه طولانی دارد و طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی از طرف این شرکت ارائه شده است که در نوع خود جالب و مبتکرانه هستند. در این طرح جدید تنها با کشیدن انگشت روی شیشه‌ها می‌توانید میزان شفافیت آن را تعیین کنید. پیش از این شیشه‌هایی که نسبت به نور واکنش نشان می‌دادند و می‌شد آنها را تیره یا روشن‌تر کرد طراحی و ارائه شده بود و این موضوع چیز جدیدی نیست اما افراد در رابطه با میزان این تاریکی و دودی بودن شیشه‌ها اختیاری نداشتند و شیشه‌ها دو حالت داشتند: یا شفاف بودند یا تیره! در طرح هوندا با کشیدن انگشت روی شیشه می‌توان میزان شفافیت آن را تعیین کرد. شیشه‌های لمسی هوندا قابلیت بالایی در تنظیم میزان نور دارند و افراد می‌توانند مشخص کنند کدام بخش از شیشه دودی و کدام بخش شفاف باشد و درصد این تیرگی هم باز قابل تنظیم است. این فناوری باعث می‌شود افراد حق انتخاب بیشتری داشته باشند و بتوانند میزان نوری را که وارد خودرو می‌شود تعیین کنند. ساخت شیشه‌های لمسی یکی از اهدافی است که خودروهای آینده از آن استفاده زیادی خواهند کرد و این فناوری می‌تواند تحولی بزرگ در خودرو‌ها ایجاد کند و باعث شود هر شیشه خود در نقش یک صفحه نمایش لمسی عمل کند و امکانات فوق‌العاده زیادی در اختیار کاربرها و سرنشینان این خودروها قرارداده شود.

خودروهای آینده بر اساس طرح‌هایی که بنز و بی ام و ارائه کرده‌اند از این نوع شیشه‌ها استفاده گسترده خواهند کرد و خودران‌هایی که آنها در آینده خواهند ساخت از شیشه‌های جلو و کناری صرفا به‌عنوان محافظ برای جلوگیری از ورود آب و باد به خودرو استفاده نخواهند کرد و وظایف پر‌هیجانی بر عهده خواهند داشت که حمل‌ونقل‌ جاده‌ای با کمک این شیشه‌ها کاملا متحول خواهد شد. هوندا با عملی کردن این ایده‌های خلاقانه نشان داده است که در عمل می‌تواند فناوری‌های کاربردی را وارد خودروها کند. شرکت هوندا در رابطه با اینکه این فناوری را قرار است در کدام خودرو و کدام مدل و در چه سالی استفاده کند حرفی به میان نیاورده است اما در تصاویری که منتشر کرده است از این ایده خود پرده‌برداری کرده و از آن به نوعی رونمایی کرده است. معمولا زمانی این اتفاق می‌افتد که مراحل ثبت ایده به نام شرکت طی شود و سپس از فناوری پرده‌برداری می‌شود. می‌توان انتظار داشت این شیشه‌ها قیمت بسیار بالایی داشته باشند و در خودروهای اسپرت و لوکس مورد استفاده قرار بگیرند و برای کاربرانی که به راحتی بیشتر اهمیت می‌دهند این هزینه اضافه کاملا ارزشمند خواهد بود.