فولاد مبارکه یک پروژه ملی است، باید از آن حمایت کرد

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان، پس از بازدید خطوط تولید شرکت به خبرنگار فولاد گفت: شرکت فولادمبارکه اصفهان یک پروژه ملی است و تا زمانی که وارد فولادمبارکه نشویم و از نزدیک با عظمت این بنگاه اقتصادی آشنا نگردیم، نمیتوانیم دید مناسبی نسبت به این مجتمع صنعتی داشته باشیم، مدیران کشوری و استانی نیز باید با حضور در فولادمبارکه از مزیتهای این شرکت و خدماتی که به جامعه ارائه میدهد، بیش از پیش آشنا شده تا در مواقع لازم حمایت بیشتری از سوی ایشان صورت پذیرد.

سمیه محمودی در ادامه گفت: اینکه فولادمبارکه یک پروژه ملی است و صنایع بالادستی و پایین دستی زیادی را حمایت میکند بر هیچ کسی پوشیده نیست و از این رو باید برای نگهداری و گسترش این صنعت مادر با توجه به اشتغالزایی که در سطح کشور پدید آورده و نیز صادرات تأثیرگذاری که دارد همه در کنار این مجتمع صنعتی سرآمد، از آن حمایت کنیم. وی با اشاره به بروکراسی اداری استان اصفهان گفت: بروکراسی های اداری استان اصفهان نه تنها باعث جذب سرمایه گذار نشده بلکه استان اصفهان را به عنوان یک استان سرمایه گریز مطرح کرده است که همین نقیصه باعث شده تا طرح «پنجره واحد» که در کشور مطرح است را در استان اصفهان دنبال کنیم تا تمام مراحل دریافت مجوز به صورت متمرکز انجام شده و سرمایه گذاری تسریع شود و مطمئناً باتوجه به اینکه نمایندگان استان با اتحاد و همدلی بیشتری در این دوره کنار هم جمع شده اند، شرایط بهتری نسبت به دوره های پیش را شاهد خواهیم بود.

بهرام سبحانی مدیرعامل فولادمبارکه، در دیدار نماینده مردم شریف شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه توسعه سرمایه گذاری در صنعت، نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان می باشد اظهار داشت: امروز کشور ما با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند و باید از سرمایه گذارانی که می توانند در حل این معضل همکاری کنند به خوبی استقبال نمود. بهرام سبحانی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی میتوانند با ایجاد تغییر در نگاه همه مسئولان در این راه یاری گر سرمایه گذارانی باشند که یا قصد سرمایه گذاری دارند و یا اینکه با افزایش و توسعه بنگاه های اقتصادی خود میتوانند در اشتغال زایی نقش مهمی ایفا نمایند. سبحانی با اشاره به تغییر فضای رقابتی صنعت فولاد در جهان گفت: تغییر قیمت فولاد در جهان و رکود حاکم بر بازار ممکن است بنگاه های این صنعت را با چالش بیشتری مواجه نماید و در این بین حمایت های جدی مسئولان برای بقا و حفظ این بنگاه ها در این بحران بیش از پیش تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه خاطرنشان کرد: اگرچه فولادمبارکه به عنوان یک صنعت مادر توانسته در شهرهای مختلف کشور منشأ خدمات مؤثری باشد و با راه اندازی کارگاه های متعدد به ارائه خدمات پایین دستی نیز توجه نماید، اما اگر همین بنگاه ها از سوی مسئولان حمایت نشوند، ادارات مختلف با سنگ اندازی های متعدد نه تنها راه را برای سرمایه گذاری اشخاص و بنگاه های اقتصادی بزرگ نمی گشایند بلکه در قالب ترمز، آنها را از ادامه راه منصرف می کنند، در واقع باید به این نکته تأکید کنم، نگاه مسئولان باعث حفظ یا فرار سرمایه گذار می شود. وی با تشریح اهداف افق ۱۴۰۴ کشور و هدف گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، افزود: اگر رفع موانع سرمایه گذاری مدنظر قرارنگیرد فولادسازها با محدودیت در اجرای پروژه های توسعه خود مواجه شده و از افزایش ظرفیت تولید بازخواهند ماند. البته در این بین محدودیت منابع آب در کشور باید با استفاده از تکنولوژی به روز از سوی سرمایه گذاران و جانمایی و موقعیت یابی مناسب جغرافیایی از سوی مسئولان به گونه ای صورت پذیرد که توسعه را نیز با کمترین محدودیت همراه سازد.

سبحانی دامنه خدمت رسانی شرکت فولادمبارکه را وسیع دانست و گفت: فولادمبارکه اصفهان توانسته سایه تولیدات خود را در همه کشور بگستراند تا جایی که کمتر جایی پیدا میشود که از موهبات این بنگاه بزرگ اقتصادی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بهره ای نبرده باشد و پر واضح است شهرستان هایی که در محدوده جغرافیایی شرکت فولادمبارکه هستند درصد بیشتری را به خود اختصاص می دهند. وی کلید موفقیت استان اصفهان را همبستگی نمایندگان استان خواند و تصریح کرد: همیشه انسجام نمایندگان اصفهان موفقیت آمیز بوده است. استان اصفهان با وجود صنایع بزرگ، رقم بالایی را به عنوان مالیات پرداخت می کند و پرداخت این مبلغ نشان دهنده برخورداری استان اصفهان نیست، انتظار می رود به همین صنایعی که در حال فعالیت هستند و درآمد مناسبی را نیز برای کشور به همراه دارند کمک شود.