جشن سه سالگی ژرمن‌ها برای سری i

شرکت ب‌ام‌و این روزها درگیر جشن سه‌سالگی فروش خودروهای سری i است و بدون توجه به رقبا در حال شادی و پایکوبی است. البته این بی توجهی بی‌راه هم نیست چرا‌که در این کلاس از خودروهای هیبریدی رقیبی هم ندارد. ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۴ خودروی خاص و هیبریدی‌اش را با نام i۸ به مرحله تولید رساند و در کنار مدل i۳ گامی موثر در جهت برقی‌سازی برداشت. این شرکت تولد این برند را با تکامل انسان مقایسه کرده و گفته است در سه سالگی انسان‌ها مهارت‌های تعامل اجتماعی را فرا می‌گیرند و آنها معتقدند این فرآیند هم‌اکنون در خودروهای سری i در حال تکوین است. آنها توانسته‌اند بیش از ۱۰۰ هزار خودروی برقی - هیبرید را به‌فروش برسانند. آنها از اینکه توانسته‌اند از موتورهای الکترونیکی به خوبی استفاده کنند راضی هستند، در حالی که در ابتدا درخصوص استقبال از سری i شک و تردید زیادی وجود داشت. آنها در آینده برنامه‌هایی برای رانندگی خودکار در دستور کار قرار داده‌اند که با عنوان iNext شناخته خواهند شد. این روزها شرکت‌های خودرو‌سازی و غول‌های این صنعت با احتیاط زیادی در حال رصد تحرکات رقبای خود هستند.

شرکت ب‌ام‌و طرح‌های زیادی برای ساخت خودروهای دوستدار محیط زیست در دستور کار دارد و در آینده شاهد حضور مدل‌های متفاوتی از محصولات سری i خواهیم بود. مدل i۸ مدلی موفق بوده است که در سراسر دنیا مشتریان زیادی تمایل به خرید آن دارند و شرکت سازنده طرح‌های متفاوتی از آن را در دستور کار دارد و طرح رودستر و بدون سقف از این خودرو در سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی خواهد شد و در لیست محصولات آینده ب‌ام‌و خودروی MINI به‌صورت تمام برقی در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد که در کلاس خودروهای کوچک قرار می‌گیرد. مدل X۳ EV هم برای معرفی شدن در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است اما ایجاد تغییر در یک مدل موفق مانند i۸ راهکار مناسبی برای افزایش فروش است. پیش از این خبر ساخت مدل اسپایدر i۸ از سوی مدیران ارشد ب‌ام‌و تایید شده است.شرکت بی ام و علاقه زیادی به جشن‌های سالگرد دارد و اعلام جشن سه سالگی برای این برند نشان از این دارد که ب‌ام‌و نسبت به این ماجرا بسیار خوشحال است و از عملکرد خودروهای i دارش رضایت کامل دارد. در مدل i۸ طراحی خیره‌کننده‌ای لحاظ شده است و خودرو ظاهری فضایی به خود گرفته است و البته از نظر ایمنی و مواد استفاده شده در بدنه مقاومت بالایی وجود دارد و باتری‌های ۱/ ۷ کیلوواتی لیتیوم یونی آن نیروی مورد نیاز موتورهای برقی اش را فراهم می‌کند و تنها با استفاده از قدرت باتری‌ها این خودرو می‌تواند مسافتی معادل ۳۷ کیلومتر را طی کند.

این خودرو می‌تواند در مدت زمان ۴/ ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است و به‌صورت الکترونیکی دارای محدودیت سرعت است و مصرف سوخت در این خودرو ۵/ ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و به موتوری توربو شارژ ۳ سیلندر ۵/ ۱ لیتری هم در کنار موتورهای برقی مجهز شده است و در هر کیلومتر ۴۹ گرم دی اکسید کربن آزاد می‌کند. با یک بار سوخت‌گیری این خودرو می‌تواند در حالت‌های مختلف رانندگی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. با توجه به مشخصات فنی و طراحی جذاب ب‌ام‌و همه چیز را در این خودرو جمع‌آوری کرده است و برنامه‌های مدون و خوبی برای حضور موثر در دنیای خودروهای برقی در پیش روی خود دارد و یک پای ثابت رقابت‌های فرمول E هم هست که در آن خودروهای برقی با ظاهر فرمول یک به رقابت با هم می‌پردازند. ب‌ام‌و در همان سال اول رونمایی از این خودرو توانست ۱۰ هزار دستگاه را به‌فروش برساند و توانسته است عنوان پر‌فروش‌ترین خودروی هیبرید برقی دنیا را به خود اختصاص دهد که بیشترین فروش‌ها در بریتانیا، آلمان و آمریکا انجام شده است. استفاده از فیبرکربن در بدنه این خودرو باعث کاهش چشمگیر وزن آن شده است و همه اینها در مجموع باعث شده ب‌ام‌و خودرویی موفق را در سبد محصولات خود داشته باشد که تولد سه سالگی‌اش را به همین جهت جشن بگیرد. تلاش‌های ب‌ام‌و از سال ۲۰۰۹ با ارائه مدل‌های مفهومی در نمایشگاه‌های خودروی جهان شروع شده و به‌تدریج با نهایی کردن تصمیم خود مبنی بر ساخت مدل تولیدی به تمام حرف‌ها و سخن‌ها پایان داده است. ب‌ام‌و با توجه به سابقه طولانی و بیش از یک قرن خودروسازی ثابت کرده به ماشین به چشم یک پدیده پویا نگاه می‌کند که همواره می‌توان آن را تغییر داد و کامل کرد.

جشن سه سالگی ژرمن‌ها برای سری i

جشن سه سالگی ژرمن‌ها برای سری i