علی نقدی مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی از استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان بازار خارج در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان یا Customer Relationship Management CRM به همه فرآیندها و فناوریهایی گفته می شود که در شرکتها و سازمانها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمت به مشتریان به کار می رود.

وی در توضیح بیشتر فواید به کارگیری این سیستم تصریح کرد: سازمانها با استفاده از CRM می توانند فرآیند فروش و خدمات پس از فروش را بهبود دهند و باعث ایجاد روابط نزدیک تر با مشتریان شوند. در واقع آنچه پیشتازی و سرآمدی یک شرکت را در بازار رقابتی رقم می زند ، کیفیت خدماتی است که مشتریان، پیش، در حین و پس از فرآیند فروش دریافت می کنند . نقدی افزود: با توجه به اهمیت و نقش صادرات در حفظ و ارتقای موقعیت شرکت، برآن شد، علاوه بر مشتریان بازار داخلی ، اقدام به استقرار سیستم CRM برای مشتریان بازار خارج از کشور نموده تا ارتباط مستمر و پاسخگویی به این دسته از مشتریان به صورت اثربخش تری برقرار گردد. از طرفی با توجه به برنامه ریزی جهت پیاده سازی دو استاندارد مرتبط با بررسی شکایات و رضایت مشتریان(ISO ۱۰۰۰۲و ISO ۱۰۰۰۴) و تأکید الزامات بندهای این دو استاندارد، سیستمی نمودن فرایند ارتباط با مشتریان در دستور کار قرار گرفته است.

در همین رابطه علی ساجدی خواه کارشناس پشتیبانی فروش نیز گفت: تبدیل سیستم CRM مشتریان بازار داخل و خارج از حالت سیستم مبتنی بر ارائه اطلاعات یک سویه به سیستم مبتنی بر ارائه خدمات مهم ترین دستاورد سیستم نوین می باشد که بر اساس آن مشتریان علاوه بر دریافت اطلاعات سفارشات، صورت حسابها، برنامه حمل، چاپ پیش فاکتور و اطلاعات مالی به سیستمهای تعاملی نظیر فرآیند ثبت و پیگیری ادعاهای فنی و نظر سنجی دسترسی خواهند داشت. در همین راستا ارائه خدماتی نظیر محاسبه قیمت، قبل از ثبت سفارش ، ثبت و پیگیری سفارشات و ادعاهای تجاری در مرحله تست نهایی جهت اجرا می باشد.