فعالیت 3 میلیون واحد صنفی در کشور
فارس- معاون توسعه مدیریت و امور استا‌ن‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور بیش از سه میلیون واحد صنفی و بیش از 8200 تشکل صنفی وجود دارد که می‌تواند در تمام عرصه های اقتصادی کشور موثر واقع شوند. علی یزدانی اظهار کرد: در سال همدلی و همزبانی باید به مشکلات اصناف بیشتر توجه کنیم زیرا اصناف حلقه اتصال بین بخش تولید و مردم هستند و می‌توان گفت اصناف بزگترین تشکل کشور هستند که در چارچوب بیش از 8000 اتحادیه در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اصناف از دیرباز در تمام حرکت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار بودند و حتی در مشروطه، حرکت مردم به کمک بازار و اصناف آغاز شد همچنین اصناف سهم قابل توجهی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوره‌های پس از آن داشتند.
یزدانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی از طریق بازار در کشور ما گسترش یافته است، عنوان کرد: تمام افرادی که به نوعی در بخش تولید کشور نقش داشتند و نامی ماندگار از خودشان بر جای گذاشتند؛ روزی شاگرد مغازه بوده‌اند و از بازار شروع به فعالیت کرده‌اند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد : در کشور بیش از سه میلیون واحد صنفی و بیش از ۸۲۰۰ تشکل صنفی وجود دارد که می‌تواند در تمام عرصه اقتصادی کشور موثر واقع شوند.
یزدانی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را تحقق ببخشیم و تولید داخل را افزایش دهیم باید در مرحله اول به توزیع کالا و اصناف توجه کنیم زیرا اصناف نقش غیر قابل انکاری در تقویت تولید داخلی دارند.

معاون استاندار خراسان رضوی اعلام کرد:
تقویت ۶۰۰۰ واحد صنعتی خراسان رضوی با حمایت داخلی
ایرنا- معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: در حال حاضر 6000 واحد صنعتی در استان وجود دارد که با حمایت مردم از تولیدات داخلی، این تعداد واحدها تقویت می‌شوند.
حسن فتحی‎نیا با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد این واحد در استان توسط بخش خصوصی فعال است، خاطرنشان کرد: برای ۶۰۰۰ واحد صنعتی درخراسان رضوی ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده که با حمایت از تولیدات داخلی مشکل اشتغال نیز در این استان حل می‎شود.
فرماندار تربت حیدریه با اشاره به پدیده شوم قاچاق در کشور، اظهار کرد: اگر مردم با جدیت وارد میدان مبارزه با قاچاق کالا و ارز شوند و با پرهیز از خرید کالاهای قاچاق و استفاده از کالاهای داخلی از تولید داخلی حمایت کنند، این امر باعث رونق و شکوفایی اقتصاد می‎شود.
فتحی‎نیا با بیان اینکه با رویکرد مدیریت جهادی و حمایت مردم از کالاهای داخلی، منویات رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی محقق می‎شود، تصریح کرد: قاچاق کالا با هدف سودجویی برخی افراد انجام می‎شود که در واقع یک اقدام و حرکت هدف‎دار از سوی دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خبر داد:
کاهش ۱۵ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری خراسان رضوی
فارس- رئیس‎کل دادگستری خراسان رضوی گفت: سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری استان بین 10 تا 15 درصد کاهش داشته است.
حجت‌الاسلام علی مظفری با اشاره به برنامه‌های ویژه این مجموعه برای رسیدگی به پرونده‌های محکومان مالی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پرونده‌‌های مالی در این حوزه پرونده‌های مربوط به مهریه است که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته خانم‌هایی که مطالبه مهریه دارند دیگر به دادگستری مراجعه نمی‌کنند بلکه برای رسیدگی به ادارات ثبت مراجعه می‌کنند و در صورت موجود بودن اموال از ناحیه شوهر مهریه پرداخت می‌شود و در غیر این صورت فرد بابت مهریه بازداشت نمی‌شود.
رئیس‎کل دادگستری استان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قوه قضائیه اجرای فرامین اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دستگاه قضاست، تصریح کرد: خوشبختانه دستورات رهبری معظم انقلاب از یک سال گذشته در دادگستری استان اجرایی شده است.
مظفری با اشاره به اینکه ما برای اطاله دادرسی پرونده‌ها نیز برنامه خاصی داریم، اعلام کرد: در راستای کاهش پرونده‌ها و کوتاه شدن زمان رسیدگی به دادرسی‌ها در یک مرحله بیش از ۳۰ هزار پرونده در سطح استان مورد رسیدگی قرار گرفت.