ایرانسل با بهره گیری حداکثری از توانمندی‌های داخل کشور، درحال حاضر با بیش از300 شرکت تولیدی، خدماتی و صنعتی در حوزه های مختلف سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی، مهندسی و بازرگانی همکاری دارد. محمدرضا منصوری مدیرکل گروه پروژه ایرانسل با بیان این مطلب گفت: درحوزه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، تامین دستگاه‌های فرستنده و گیرنده و تجهیزات اصلی و جانبی مراکزسوئیچ شبکه، کانتینرهای خاص مراکزسوئیچ و انواع دکل وکانکس هایIndoor وOutdoor ، رک ها و فریم های تجهیزات مخابراتی و متعلقات جانبی نصب ایستگاه‌های BTS ، BSC،RNC در نسل‌های 2، 3 و 4 و رکتیفایر توسط شرکت های ایرانی که با ایرانسل همکاری دارند تامین می شود.
وی اضافه کرد: انواع منابع تغذیه، UPS، باتری،شارژر باتری، ژنراتور اضطراری، تابلو های برق وکنترلACوDC، روشنایی، کنتورهای انرژی الکتریکی و نیز انواع کابل‌های مسی، نوری، کواکسیال و کانکتورها، فیدرو جامپر و متعلقات مربوطه مورد استفاده در مراکز ایرانسل نیز از تجهیزات کاملا ایرانی و تولید داخل بهره می‌گیرد.
مدیرکل گروه پروژه ایرانسل با اشاره به اینکه درحال حاضر تاسیسات انرژی گرمایشی وسرمایشی، تجهیزات تهویه و کولرهای گازی مراکز و سایت‌های این اپراتور توسط شرکت های داخلی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه براین تمامی کیت‌های ارتینگ،گراندنیگ و تجهیزات برق گیرسایت‌هایBTS و BSS و کلیه سیم‌کارت‌ها، کارت‌های شارژ و متعلقات آن، نرم افزارها وسخت افزارهای مربوط به صدور صورتحساب مشتریان و مرکز دیتا نیز توسط شرکت های ایرانی تامین می شود.
منصوری درخصوص بهره گیری ازخدمات فنی، مهندسی،‌ بازرگانی، مالی، حقوقی و پشتیبانی شرکت های ایرانی نیزتصریح کرد: هم اکنون شرکت‌های همکار با ایرانسل که وظیفه سایت‌یابی و بازبینی سایت‌ها و سازه سایت های اپراتور دوم را برعهده دارند، همگی ایرانی هستند.
به گفته وی، شرکت های ایرانی فعال درحوزه خدمات فنی، مهندسی وظیفه اجرای عملیات نصب، راه اندازی، تست، تضمین کیفیت و بهره برداری در مراکز وتجهیزاتBTS, BSC, MSC, MGW, SGSN, GGSN, OSS, Data Centre, IN, SMSC, MMSC, و نیز مدیریت نگهداری و بهره برداری شبکه ایرانسل را برعهده دارند.
مدیرکل گروه پروژه ایرانسل با بیان این مطلب که در حال حاضر مشاوره دراموربانکی، مالی، حقوقی، گمرکی و بازرگانی و بازاریابی و فروش ایرانسل با استفاده از توان داخلی صورت می گیرد گفت: علاوه براین از مشارکت شرکت‌های ایرانی درطراحی و برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی شبکه ایرانسل و کنترل کیفیت سایت‌های نصب و راه اندازی شده نیزاستفاده می شود.
به گفته مدیرکل گروه پروژه ایرانسل، این اپراتور با هدف حمایت و توسعه هرچه بیشتر توان و دانش پیمانکاران داخلی، در سال‌های اخیر در قالب برنامه مدونی با سنجش مداوم عملکرد و ارائه راهکارهای لازم به شرکت‌های نوپا و دانش بنیان اقدام به توسعه مرحله‌ای توانمندی این پیمانکاران مستعد نموده، به طوری که امروزه این شرکت‌ها، علاوه بر تبدیل شدن به یکی از بازوهای اصلی ایرانسل برای توسعه شبکه، در حال خدمت رسانی به سایر اپراتورهای تلفن همراه کشور بوده و حتی آمادگی صادرات خدمات فنی و مهندسی به بازارهای جهانی را دارند.