مترجم: امیررضا فخاریان

گردش کردن در مناطق استوایی فوق‌العاده هستند ولی اگر در ذهنتان به دنبال آب هستید، برنامه سفرتان را نباید فقط به خشکی‌ها محدود کنید. فواره‌های شهری، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها هم می‌توانند باعث آرامش و احساس جوانی در ما شوند. والا جی نیکولز که دکترا دارد و نویسنده کتاب ذهن آبی نیز هست به مناطقی که در آن همه نوع ماهی یافت و باعث می‌شود شادتر و سالم‌تر شوید می‌گوید «نقاط بی‌نهایت آبی».در این مطلب به شما ثابت می‌شود که تعطیلات ساحلی بهترین راه بهره بردن از آب نیست!

 

ایسلند

ایسلند در زمینه آب از هر جهت غنی است؛ مقادیر زیادی برف و آب تازه، چشمه‌های آب گرم طبیعی مثل بلو‌لاگوون، خانه‌های حمام فوق‌العاده و استخرهایی در فضای آزاد. در ایسلند تمام مدت فرصت این را دارید که جملات کتاب ذهن آبی نیکولز را به تمامی درک کنید؛ مثل این جمله که می‌گوید: «آب باعث ایجاد ارتباط و همدلی است.»

پیتزبورگ، پنسیلوانیا

با وجود پروژه‌های آبی مثل قابل استفاده کردن کناره‌های رودخانه و ایجاد نمایشگاه‌های هنری در زیر پل فورت دوکیوسن که توسط گروه‌هایی مثل Riverlife انجام می‌شوند، پیتزبورگ توانسته رودخانه‌ خود را به خوبی احیا کند. قدم زدن، دوچرخه‌سواری کردن و نشستن در کنار رودخانه یا لذت بردن از مناظر رودخانه و قایق سواری کردن در رودخانه و دیدن فواره ۱۵۰ پایی جزو مزیت‌هایی هستند که مردم می‌توانند از آنها بهره ببرند. همچنان نباید فراموش کنیم که دیدن آسمان در دریاچه کوچکِ پارک پوینت استیت جزو لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌شود در پیتزبورگ انجام داد.

رودخانه کلرادو، کلرادو

جادوی حقیقی را باید در سفری که با قایق در طول رودخانه کلرادو انجام می‌دهید تجربه کنید؛ جایی که در نهایت تمام نهرها و رودهای کوچک و بزرگ به آبشارهای بزرگی تبدیل می‌شوند و بعد از سقوط دوباره جاری می‌شوند. نیکولز برای این سفر یک اسم انتخاب کرده است: «کادیلاک».

پاریس، فرانسه

با دیدن پل‌ها، فواره‌هایی که در پیاده‌روها قرار دارند و حوض‌هایی که در آنها ماهی‌ها شنا می‌کنند، می‌توانیم به رابطه‌ خوبی که بین پاریس و آب وجود دارد، پی ببریم. بهترین و زیباترین بخش این رابطه هم رود «سن» است که در قلب شهر قرار دارد. هتل Off Paris Seine نیز به عنوان اولین هتل شناور فرانسه شناخته می‌شود؛ جایی که می‌توانید در حین غذا خوردن، گذشتن قایق‌ها و جریان رودخانه را تماشا کنید.

مالدیو

نیکولز می‌گوید که وقت گذراندن زیر آب به شدت تجربه «ذهن آبی» را ارتقا می‌دهد. مالدیو با خانه‌هایی که روی آب دارد، با صخره‌های مرجانی‌ای که دارد، با رستوران‌های شیشه‌ای که زیر آب دارد و با مجموعه‌های شیرجه‌زنی معروفش به همان اندازه که در خشکی زیبا و پر از خوشی است، زیر آب هم همینطور است.

نیوفاندلند، کانادا

در مکان‌هایی که مناظر و نماهایش جوری هستند که انگار با شما حرف می‌زنند، چیزی وجود دارد که شکست‌ناپذیر است؛ مثل همین نیوفاندلند. در نیوفاندلند احساس می‌کنید در گوشه دنیا هستید. یکی از کارهایی که می‌توانید بکنید این است: یک اتاق با دیوار‌های شیشه‌ای رزرو کنید، در وان‌های بزرگی که روی سقف قرار دارند بنشینید و به صخره‌های یخی شناور خیره شوید و اقیانوس اطلس خروشان را تماشا کنید.

جزایر سن خوان، واشنگتن

در کنار مجمع‌الجزایر جنگلی‌ای که کانادا و ایالات متحده آمریکا را از هم جدا کرده، مردم محلی با قایق‌هایشان بین جزایر جابه‌جا می‌شوند و گردشگرها با هواپیماهای دریایی در آب فرود می‌آیند. بهترین کاری که می‌توانید در اینجا انجام دهید این است که یک قایق در شب اجاره کنید به سمت آب‌های سرد و خنک بروید؛ جایی که می‌توانید آرامش و انزوا را در آن پیدا کنید. اگر زمان‌بندی درستی داشته باشید، می‌توانید نور کرم‌های شب‌تابی که زیر آب هستند و بازتاب نور ستارگان در آسمان را در آب رودخانه ببینید.

باخا کالیفرنیا سور، مکزیک

نیکولز عقیده دارد در یک فضای زنده آبی، می‌توانیم «ذهن آبی» خودمان را برای مدت بیشتری حفظ کنیم. می‌شود باخا را به نحوی یک سافاری آبی محسوب کرد؛ جایی که به‌طور مرتب در آن وال‌ها، دلفین‌ها، کوسه‌نهنگ‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی و گاوهای دریایی ظاهر می‌شوند و شما را غافلگیر می‌کنند. می‌توانید با تیم قابل اتکای RED Travel Mexico یک تور نصف روز را رزرو کنید و از طبیعت در روز لذت ببرید یا اینکه با این گروه در گردش‌های شبانه‌شان همراه شوید.

کائوآئی، هاوائی

هیچ‌کس در تمام طول سال به سواحل شمالی کائوآئی سفر نمی‌کند. اما به عقیده نیکولز روزهای بارانی کائوآئی هم ارزش تجربه کردن را دارند. او می‌گوید موج‌های خروشان، آبشارهای جاری و سواحل آرام و ساکت تمامی بسترهایی هستند که می‌توان «ذهن آبی» را در آنها پرورش داد. در روزهای بارانی می‌توانید بارش باران در ساحل هانالی را از کنار صخره سینت رجیس پرینسویل تماشا کنید. چیزی که مشاهده خواهید کرد شبیه به تصویری است که انگار از کتاب داستان بیرون آمده است.

آستین، تگزاس

شاید نتوانید تصور کنید که در مرکز تگزاس چیزی مثل آستین وجود دارد. استخر وسیع و بزرگ بارتون و اولین پارک موج‌سواری کشور در آستین قرار گرفته است و این مکان به شدت بر موضوع آب تمرکز دارد. شنا کردن در دریاچه آستین را حتما تجربه کنید. درجه حرارتش حتی در اوج گرمای هوا هم حدود ۶۸ (فارنهایت) درجه باقی می‌ماند.

10 مقصد «بی‌نهایت آبی»

10 مقصد «بی‌نهایت آبی»