بدرقه باشکوه واعظ خراسان
دنیای اقتصاد، عاطفه چوپان- جمعه 14 اسفندماه بود که شیخ‌الشیوخ خراسان پس از یک هفته به‌سر بردن در کما دارفانی را وداع گفت. آیت‌الله عباس واعظ طبسی هفتم اسفندماه و پس از شرکت در انتخابات به‌دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شد و سرانجام این عالم فرهیخته آستان قدس را به مقصد آستان حق ترک گفت.
پس از انتشار خبر موثق فوت آیت‌الله واعظ طبسی مسئولان مختلف به‌منظور شرکت در مراسم تشییع و ختم ایشان عازم مشهد شدند. نماز را نیز مقرر شد رهبر معظم انقلاب بر پیکر برادر مهربان خود اقامه کند.جمعه شب رهبر معظم انقلاب وارد مشهد شدند، همچنین دکتر روحانی، رئیس‌‌جمهور نیز صبح شنبه ۱۵ اسفندماه، تهران را به مقصد مشهد ترک کرد تا در مراسم تدفین تولیت فقید آستان قدس رضوی شرکت کند. رئیس‌جمهور که در بدو ورود از سوی استاندار و شماری از مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از آیت‌الله واعظ طبسی به‌عنوان یکی از پیشتازان نهضت اسلامی یاد کرد و تصریح کرد: رحلت ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای ایران اسلامی و به‌ویژه خراسان است.رئیس‌‌جمهور از آیت‌الله واعظ طبسی به‌عنوان مجتهدی مخلص، مجاهد و معتدل در راستای هدف‌های نظام اسلامی نام برد و گفت: آیت‌الله واعظ طبسی از فرهیختگان جامعه روحانیت و از مبارزان به‌نام و از پیشتازان نظام اسلامی بودند و رحلت ایشان را به ملت ایران اسلامی، رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت و مردم ایران و خانواده معظم ایشان، تسلیت می‌گویم.رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که به‌منظور شرکت در مراسم تشییع آیت‌الله طبسی وارد مشهد شده بود، در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: آیت‌الله واعظ طبسی یکی از استوانه‌های انقلاب بود.

عقربه‌های ساعت ۹ صبح شنبه ۱۵ اسفندماه را نشان می‌دادند که پیکر آیت‌الله واعظ طبسی از سمت حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) واقع در میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد. ازجمله چهره‌های سرشناس حاضر در این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تشییع شد، می‌توان به عبدالرضا رحمانی فضلی، سردار سلامی، محمدباقر قالیباف، علاءالدین بروجردی، محمدرضا عارف و همچنین محمد هاشمی و حجت الاسلام علی عسگری به نمایندگی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.از جمع عزاداران و تشییع‌کنندگان نوای «عزا، عزاست امروز، امام هشتم ما صاحب عزاست امروز» شنیده می‌شد. ساعت کمی به ۱۱ مانده بود که در صحن جامع رضوی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و در ادامه خطبه مرسوم بر پیکر آیت الله واعظ طبسی قرائت شد. این مراسم با حضور رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه دنبال شد و افراد دیگری ازجمله آیت‌الله معصومی، آیت الله امامی کاشانی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، آیت‌الله علم‌الهدی، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهوری، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار قاآنی جانشین سپاه قدس، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف، محمد هاشمی، حجت الاسلام عسگری، آیت الله حسن عالمی، حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، در این مراسم حضور داشتند.در ادامه همگی بر پیکر این عالم ربانی نماز به جای آوردند و پس از اقامه نماز توسط رهبرمعظم انقلاب، تشییع‌کنندگان شعار «ای رهبر فرزانه آماده‌ایم آماده» سردادند. سرانجام پیکر آیت‌الله واعظ طبسی پس از ۸۱ سال زندگی در جوار بارگاه امام رضا(ع) آرام گرفت و در رواق توحیدخانه، پشت سر امام و صحن عتیق به خاک سپرده شد.

مروری بر شخصیت‌های عیادت‌کننده از آیت‌الله واعظ طبسی
ظرف یک هفته‌ای که تولیت معظم آستان قدس رضوی در کما به‌سر می‌برد شخصیت‌های مختلفی از ایشان عیادت کردند. در ابتدا در همان روز جمعه هفتم اسفندماه وزیر بهداشت کشور به محض اطلاع از وضعیت آیت‌الله طبسی عازم مشهد شد تا پیگیر روند درمانی ایشان باشد، دکتر سیدحسن هاشمی شنبه صبح وارد بیمارستان امام رضا(ع) شد. استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان نظام پزشکی از دیگر شخصیت‌های ملاقات‌کننده تولیت آستان قدس رضوی بودند.ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به منظور عیادت آیت‌الله واعظ طبسی به بیمارستان امام رضا(ع) آمد و رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیت‌الله عالمی نیز در این روز از ایشان عیادت کردند.رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه نزاجا، استانداران خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و فرمانده ارتش شمال شرق 9 اسفند ماه به عیادت تولیت آستان قدس رضوی رفتند. آیات عظام موسوی خلخالی و معصومی، فرزند مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از شخصیت‌های مهمی بودند که دوشنبه 10 اسفندماه به‌منظور عیادت از آیت‌الله واعظ طبسی عازم بیمارستان امام رضا(ع) شدند. غلامعلی حدادعادل و سردار سلامی از چهره‌های شاخص دیگری بودند که در روز پنجم به منظور عیادت از آیت‌الله واعظ طبسی عازم بیمارستان شدند.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی چهره‌های شناخته‌شده دیگری بودند که در ششمین روز از بیماری تولیت آستان قدس رضوی به عیادت ایشان رفتند. فرمانده کل سپاه، حسن فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس و سرلشکر صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا آخرین افرادی بودند که در آخرین روز از زندگی آیت‌الله واعظ طبسی از ایشان عیادت کردند. و صبح فردا تیتر همه روزنامه‌ها این بود: «آیت‌الله واعظ طبسی دار فانی را وداع گفت»