روزنامه ایران در گزارشی مفصل پیرامون پیشرفت طرح‌های سفر استانی رئیس جمهور، نوشت: نوزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید، همزمان با دومین سالگرد حماسه ۲۴خرداد، سال گذشته به خراسان شمالی انجام شد. هرچند این سفر به گفته «محمد شریعتمداری»، معاون اجرایی رئیس جمهوری، خلاف سفرهای استانی دولت گذشته، مصوبه‌محورنبود و همانند سایر سفرهای استانی دولت یازدهم صفت توسعه‌محور بودن را بر خود داشت، با این حال شمار طرح‌های مصوب هم کم نبود. سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی در سومین سالگرد انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به ریاست جمهوری و نخستین سالروز سفر کاروان تدبیر و امید به این استان در گفت‌وگو با «ایران» با تشریح دستاوردهای دولت در این استان طی ۳ سال گذشته، از برنامه‌های آتی برای توسعه این خطه و کاستن از شکاف محرومیت‌های سالیان گذشته خبر داد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به طرح توسعه پتروشیمی در بجنورد به‌عنوان بزرگترین طرح توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری این استان، گفت: پتروشیمی اگرچه جزو مصوبات و تعهدات دولت در سفر نبود و به بخش خصوصی مربوط می‌شود، اما در همه این مدت پیگیر بودیم و تأکید نهاد ریاست جمهوری هم این است که این طرح که همزمان با آن سفر، کلنگ‌زنی شد، هر چه زودتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود. در این میان، مشکلاتی بین سهامداران وجود دارد که قرار شده به‌زودی با حضور وزیران مرتبط و معاون اجرایی رئیس جمهوری تصمیم‌گیری نهایی درباره آن انجام شود تا بتوان وارد عملیات میدانی شد. وی درباره تأخیر در اجرای یک طرح سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید برق خورشیدی، گفت: در بحث سرمایه‌گذاری خارجی در استان اگرچه بعضی ایرادها به نظام اداری وارد است، اما آن‌ها را موانع کوچک و قابل حل می‌دانیم و مسأله اصلی اهلیت سرمایه‌گذاران و توان فنی، اجرایی و مالی آنان برای طی مسیر قانونی سرمایه‌گذاری است. وی با اشاره به تمرکز دولت بر بخش درمان و شائبه کم‌توجهی به حوزه پیشگیری تصریح کرد: ضرورت‌های جامعه، دولت را به توجه بیشتر به حوزه درمان سوق داده، اما در حوزه‌های پیشگیری و احداث مراکز بهداشتی در روستاها و حاشیه شهرها هم کارهای بزرگی انجام شده که شاید اطلاع‌رسانی چندانی درباره آن‌ها نشده باشد. در همین استان با تکمیل بیمارستان‌های جدید به‌زودی ۶۰۰ تخت به ظرفیت مراکز درمانی خراسان شمالی افزوده می‌شود، ضمن اینکه خانه‌های بهداشت زیادی هم راه‌اندازی شده است.

استاندار خراسان شمالی در تشریح برخی دیگر از دستاوردهای عمرانی دولت در خراسان شمالی، یادآور شد: با وجود اینکه دولت طی ۳ سال گذشته به ناچار درصدد اصلاح رویه‌های سابق و تکمیل طرح‌های ناتمام بوده و چندان فرصت و امکانی برای اجرای برنامه‌ها و اولویت‌های خود نداشته، با این حال در این استان در حوزه‌های عمران شهری و روستایی و راه‌سازی و کارهای زیربنایی دیگرشاهد اقدام‌های بزرگی بوده‌ایم. همچنین در حوزه‌های بهداشت و درمان، سدسازی و گازرسانی به روستاها و شهرها و مدرسه‌سازی نیز طرح‌های فراوانی نتیجه داده است. از مجموع ۸۰۰ روستا در استان، گازرسانی به ۲۰۰ روستا در این دولت انجام شده و گازرسانی به ۲۵۷ روستا هم درحال اجراست. ۴۴۰ کلاس هم به همراه اماکن فرهنگی و ورزشی در مدارس احداث شده و ۵۰۰ کلاس دیگر هم در دست اجراست. خاطرنشان می‌شود، در سفر سال گذشته رئیس جمهوری به خراسان شمالی، اجرای ۲۵ طرح با اعتبار ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای سال‌های ۹۴ و ۹۵ به تصویب رسید که می‌تواند به روند پیشرفت این استان شتاب بخشد. تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان، احداث راه‌آهن و اتصال این استان به راه‌آهن سراسری، اجرای طرح‌های آبرسانی به شهرهای بزرگ و ایجاد ۱۲مجتمع آبرسانی به روستاها، احداث واحد دوم پتروشیمی در بجنورد و طرح‌هایی در زمینه برق، آموزش عالی، گردشگری و تصویب اعطای تسهیلات با نرخ سود ترجیحی به متقاضیان از جمله طرح‌هایی بود که برای رونق اقتصادی و توسعه‌ای این استان در سفر یادشده به تصویب رسید.