آواز مرگ«بیتل‌ها»برای داعش
حسین موسوی یک چاقوی کوچک را به سمت دوربین گرفت و جیمز فولی را روبه روی آن نشاند. مردی که با لباس نارنجی به زانوی مرگ نشسته بود. نامش «جیمز فولی» بود و در سال 2011، زمانی که برای تهیه فیلم و گزارش به سوریه رفته بود تا از ناآرامی‌های آنجا خبر منتشر کند گرفتار افرادی شد که بعدها خود را افراد «خلافت اسلامی» خواندند. اما یک مورد عجیب وجود داشت. لهجه قاتل که به اوباما می‌گفت این اولین و آخرین آمریکایی نیست که قرار است گردنش بریده شود. مردی مسلط به زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی.
بلافاصله پس از انتشار فیلم مرگ جیمز فولی به دست جلادی احتمالا بریتانیایی، مسوولان این کشور، به ویژه مسوولان دو سازمان اطلاعاتی بریتانیا، یعنی MI۶ و MI۵ به صرافت افتادند تا نقاب از چهره قاتل سیاهپوش بردارند. سایت « mediaite » می‌نویسد: سه بریتانیایی شناسایی شده‌اند که باید به آنها نام «بیتلز» داد. بیتل‌ها خوانندگان
«راک‌اند رول» بریتانیایی تبار بودند که در دهه هفتاد طرفداران میلیونی داشتند. اینک اما به جلادان بریتانیایی که سلاح به دست گرفته‌اند و آواز رعب و وحشت سر می‌دهند نام «بیتل‌ها» داده‌اند. پیش از این نیز برخی از بریتانیایی‌ها که از دست داعشی‌ها گریخته، هشدار داده بودند که در اسارتگاه خود با سه تن صحبت می‌کردند که لهجه بریتانیایی داشتند. اسم این افراد که توسط برخی از گروگان‌ها لو رفته، عبارت است از «جان جیهادی»، «رینگو» و «پل». روزنامه دیلی میل می‌نویسد که «جان جیهادی» سوای اینکه برای کشتار غربی‌ها داوطلب می‌شود برای جذب غربی‌ها نیز اقدام می‌کند. به گفته یک کارشناس بریتانیایی ویدئوی اعدام فولی بیانگر این واقعیت است که جنگجویان بریتانیایی تنها «پیاده نظام» گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه نیستند، بلکه در مراکز فرماندهی نیز رخنه کرده‌اند.
او حضور «جان» را در این ویدئو نشانه‌ «ترقی مقام» او در «داعش» می‌داند. یکی از گروگان‌هایی که با «جان» سروکار داشته در گفت‌وگو با «گاردین» او را فردی باهوش و تحصیل‌کرده می‌خواند و می‌گوید که او از طرفداران پروپا قرص افراطیون است. اما یکی دیگر از زندانیانی که از دست داعشی‌ها جان سالم به در برده است نظر جالبی در مورد جان جیهادی داده است. او می‌گوید که مقامات خلافت خودخوانده اسلامی با برنامه ریزی از پیش طراحی شده جان جیهادی را برای کشتن «جیمز فولی » و «ساتلوف»، دیگر خبرنگار آمریکایی برگزیده‌اند. آنها در واقع می‌خواهند بگویند که یک غربی یا یک اروپایی به همان دلیلی به این گروه پیوسته است که عرب‌های بنیادگرای دیگر می‌پیوندند. با این حال، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که کشورش به شدت با افرادی که قصد پیوستن به این گروه را دارد برخورد خواهد کرد و جان‌جیهادی را با عدالت روبه رو خواهد کرد. از این‌رو است که برخی نام‌ها برای یافتن هویت واقعی جان جیهادی مطرح شده است. یکی از این نام‌ها که روزنامه ایندیپندنت از آن گزارش تهیه کرده است، «عبدالماجد عبدالباری» خواننده رپ ۲۴ ساله‌ای است که در لندن به «ال جینی» معروف بوده و کارش به قدری مورد توجه قرار گرفته بود که رادیو
بی بی سی یکی از ترانه‌های او را بارها پخش کرده بود. یکی از دوستان «ال جینی» می‌گوید که جای تعجب نداشته است که وی به این گروه تکفیری در سوریه پیوسته است. او پیش از اینکه به سوریه برود، در لحن آهنگ‌های خود تغییر ایجاد کرده بود و خشونت را جایگزین «تکست‌های» پیشین خود کرده بود. او در یکی از ترانه هایش گفته بود: «‌دارم سعی می‌کنم که راهمو عوض کنم، اما دستم به خون آلوده شده، نمی‌تونم راهمو تغییر بدم، مگر اینکه وجوه نقد تو بانک داشته باشم. نمی‌تونم فرشته‌ها رو از شیاطین تمیز بدم، قلب من از هم فرو پاشیده...حس خودم رو از دست دادم».
واکنش درامیست بیتل‌ها به این نام
«استار» درامیست گروه بیتل‌ها اخیرا از اینکه به این بریتانیایی‌های جلاد لقب «بیتل ها» داده‌اند انتقاد کرده است. آقای استار در گفت‌وگو با «لندن ایوینیگ استاندارد» گفته است که نامیدن این افراد با عنوان بیتل‌ها جفا به ایدئولوژی گروه بیتل هاست. این گروه به دنبال برقراری صلح و آرامش در جهان بوده و هرگز آوازی از مرگ و خشونت نخواندند. او همچنین گفته است این سه بنیادگرا، دقیقا نقطه مقابل بیتل‌ها قرار دارند و آنها هر چیزی را که بیتل‌ها آوازش را سر داده‌اند به عکس عمل کرده‌اند. با این وجود او در این مصاحبه اقرار کرده است که وی و تنها نفر زنده از این گروه یعنی، پل مک کارتنی توان مبارزه با افرادی را که این «اسم مستعار» را به داعشیان داده را ندارند. به گفته این درامیست سابق، کسانی که این لقب را به افراد انگلیسی تبار داعش داده‌اند با این گروه مرتبط هستند و قصد دارند که نام این افراد را بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیندازند. استار می‌گوید: کاش این کسانی که نام بیتل را به این جلادان داده‌اند، یک بار دیگر به دو ترانه «جنگ تمام است» و «‌به صلح یک شانس بده» گوش دهند.