توصیه‌های وزیر به صنعتگران  در روز ملی صنعت ومعدن
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن سخنانی در مراسم روز ملی صنعت و معدن دیدگاههای تازه ای را برای توسعه صنعتی کشور مطرح کرد و گفت: ما باید روش‌ها و شیوه‌های سیاستگذاری خود را بر مبنای تازه ای بنا نهیم. محمدرضا نعمت زاده افزود: سرمایه گذاری های صنعتی صرفا باید با رویکرد صادراتی انجام گرفته و تجهیزات صنایع موجود نیز مبتنی بر دانش و فناوری روز نوسازی شود.
افزایش بهره وری کل، بازاریابی علمی، افزایش فعالیت‌های پژوهشی و توجه بیشتر به سرمایه گذاری در صنایع دانش بنیان از دیگر مواردی بود که وزیر صنعت مورد تاکید قرار داد و در ادامه اضافه کرد: شهرک‌ها و قطب‌های فناوری خدماتی باید ایجاد شود و از طریق تشکیل واحدهای کوچک و متوسط خوشه های جدید صادراتی شکل گرفته و توسعه یابد.
وی بر تقلیل واحدهای کوچک و افزایش واحدهای بزرگ مقیاس تاکید کرد و گفت: باید از طرق ایجاد فروشگاههای زنجیره‌ای در داخل و خارج زمینه افزایش صادرات محصولات تولید داخل و توسعه صنعتی کشور را فراهم آوریم. تاکید بر برندسازی و اعتماد سازی به تولیدات و برندهای داخلی و مخصوصا اهتمام جدی بر اکتشاف ذخایر معدنی از طریق برخی تشویق های لازم از جمله معافیت‌های مالیاتی از دیگر توصیه‌های وزیر در این مراسم بود. مهندس نعمت زاده همچنین افزود: ما باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط منطقی ایجاد کنیم و با استفاده از تجربه سایر کشورها در این زمینه این ارتباط را تقویت کنیم.
وی گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای با وزارت علوم امضا خواهیم کرد.