شگفتی های سوپرلیگ والیبال– قسمت دوم
دنیای اقتصاد،گروه ورزش- پس از بررسی مفصل بازی‌های تیم والیبال ثامن‌الحجج در سوپرلیگ والیبال در قسمت اول، امروز به بررسی قسمت دوم این حضور می‌رسیم و بازی‌های این تیم را تا پایان مورد بررسی قرار می‌دهیم. مسابقاتی که بدون شک، ثامن‌الحجج پدیده آن بود و در نهایت توانست خود را در بین چهار تیم اول ایران قرار دهد.
باخت تلخ و میلی‌متری در مشهد و عذرخواهی از مشهدی‌ها
در چارچوب هفته چهاردهم سوپرلیگ والیبال کشور، در سالن مهران مشهد، تیم ثامن‌الحجج(ع) به مصاف بانک سرمایه رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد. شاگردان قوچان‌نژاد این بازی را طوفانی شروع کردند و در دو ست نخست با نتایج ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۹ بر رقیب خود غلبه کردند. اما در ست سوم، تیم بانک سرمایه که تیمی تهرانی و مملو از ملی‌پوش بود توانست بازی را در دست بگیرد و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شود. در ست چهارم و البته جنجالی این مسابقه، بانک سرمایه با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ پیروز شد. ست پنجم و پایانی مسابقه نیز با برتری ۱۵ بر ۱۳ سرمایه‌ای‌ها همراه بود تا در نهایت این تیم موفق شود با پیروزی مشهد را ترک کند.پس از این بازی و به‌دلیل حواشی ایجادشده در آن سیدمحمد موسوی سرعتی‌زن ملی‌پوش تیم والیبال بانک سرمایه با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از مردم مشهد عذرخواهی کرد.وی در پست خود نوشت:«سلام، صبح همگی به‌خیر. سر صحبتم با مردم نازنین مشهد است که همیشه هر وقت من به‌ شخصه اونجا بازی کردم مورد تشویق قرار گرفتم، این بار هم همینطور ولی متاسفانه با یه سوء‌برداشت به‌دلیل اعتراضم به داور آن عزیزان حمل بر بی‌احترامی من گذاشتند که اصلا اینطور نبود.شاید کسی از این ماجرا خیلی باخبر نباشه ولی اینجا میگم که همه بدونن، مردم مشهد واقعا برام عزیزن و من هیچگونه بی‌احترامی بهشون نکردم. حتی اگر از من ناراحتن هم از همینجا ازشون از صمیم قلب معذرت می‌خواهم و اونایی هم که در کامنت‌ها اینجا حرف بد زدن را حلال می‌کنم. دوست‌تون دارم، یا حق»

یک پیروزی دیگر برای شاگردان جبار
در بازی‌های هفته پانزدهم بازیکنان ثامن‌الحجج توانستند به یک پیروزی شیرین دیگر دست پیدا کنند. آن‌ها در این بازی موفق شدند یکی از مدعیان قهرمانی را از پیش رو بردارند. در این بازی ثامن‌الحجج به مصاف تیم پیکان تهران رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ از سد حریفی گذشت که یکی از مدعیان قهرمانی ا‌ست. شاگردان جبار قوچان‌نژاد در ست‌های اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۴، ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ و ست پنجم با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ موفق شدند بر شاگردان پیمان اکبری غلبه کنند.پس از این بازی سعید مصطفی‌وند بازیکن تیم ثامن‌الحجج(ع) که سهم به‌سزایی در پیروزی ۳ بر ۲ تیمش در مقابل پیکان تهران داشت، در تیم منتخب هفته پانزدهم سوپرلیگ والیبال کشور قرار گرفت.

طلسم در سالن مهران
در چارچوب هفته شانزدهم سوپرلیگ والیبال کشور، در سالن مهران مشهد، تیم ثامن‌الحجج(ع) به مصاف سایپا رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد. در ست نخست شاگردان شهنازی توانستند با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ پیروز شوند ولی در ست دوم این نماینده خراسان بود که توانست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ بر حریف خود غلبه کند. اما در ست سوم، سایپا توانست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ این ست را از آن خود کند. شاگردان قوچان‌نژاد در ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ توانستند پیروز شوند اما در ست پنجم این سایپا بود که توانست با برتری ۱۸ بر ۱۶ پیروز شود و با پیروزی مشهد را ترک کند.

یک پیروزی دیگر خارج از خانه
در چارچوب هفته هفدهم سوپرلیگ والیبال کشور، ثامن‌الحجج توانست در یک بازی خارج از خانه به پیروزی برسد. در این دیدار گوهرکویر زاهدان میزبان ثامن‌الحجج (ع) بود و درنهایت نماینده خراسان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد. این دیدار با نتیجه سه بر صفر و امتیازهای ۲۵-۱۸، ۲۵- ۱۷ و ۲۵-۱۸ به سود شاگردان جبار قوچان‌نژاد به پایان رسید تا نماینده خراسان سه امتیاز از این دیدار خارج از خانه کسب کند. در بازی هجدهم سوپرلیگ، مشهدی‌ها توانستند یک پیروزی شیرین دیگر به‌دست بیاورند. آن‌ها در سالن مهران مشهد به مصاف تیم متین ورامین رفتند و با نتیجه ۳ بر ۱ از سد حریف گذشتند. شاگردان جبار قوچان‌نژاد در ست‌ اول با نتیجه ۲۵ بر ۲۳، ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ و ست چهارم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ موفق شدند بر شاگردان امین ترکاشوند غلبه کنند.پس از این پیروزی جبار قوچان‌نژاد عنوان کرد: از اینکه توانستیم در دو بازی رفت و برگشت متین که یکی از رقبای ماست را شکست دهیم، خوشحالم و این پیروزی را به هواداران خوب‌مان تقدیم می‌کنم.در پایان بازی‌های هفته هجدهم نیز ادریس دانش‌فر والیبالیست گنبدی تیم ثامن‌الحجج(ع) در تیم منتخب هفته هجدهم سوپرلیگ والیبال کشور قرار گرفت.

مشهدی‌ها در آستانه صعود به پلی‌آف
در چارچوب هفته نوزدهم سوپرلیگ والیبال کشور، آلومینیوم هرمزگان میزبان ثامن‌الحجج (ع) بود و در نهایت نماینده خراسان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد. این دیدار با نتیجه سه بر صفر و امتیازهای ۲۵ بر۲۳ ،۲۵ بر۲۰ و۲۷ بر ۲۵ به سود شاگردان جبار قوچان‌نژاد به پایان رسید تا نماینده خراسان سه امتیاز از این دیدار خارج از خانه کسب کند. شاگردان جبار قوچان‌نژاد تاکنون از ۱۹ بازی گذشته خود، توانسته‌اند با ثبت ۱۱ پیروزی، در جایگاه چهارم جدول پس از تیم‌های بانک سرمایه، شهرداری ارومیه و پیکان مدعی قهرمانی قرار گیرند.در ادامه و برای انجام بازی بیستم سرمربی تیم ثامن‌الحجج(ع) مطابق گذشته، هواداران را به حضور در سالن مهران و تماشای دیدار ثامن‌الحجج(ع) از نزدیک دعوت کرد و گفت: امیدوارم همچون گذشته، مردم خون‌گرم مشهد یار و یاور ما باشند و با رعایت ادب، جو را به نحو احسن به سود نماینده شهرشان رقم بزنند.امین علوی، والیبالیست مشهدی ثامن‌الحجج(ع) نیز با درخشش در جدال هفته نوزدهم تیمش در بندرعباس مقابل آلومینیوم این شهر، در تیم منتخب هفته نوزدهم قرار گرفته‌بود.

صعود به پلی‌آف
شاگردان قوچان‌نژاد در چارچوب هفته بیستم مسابقات سوپرلیگ والیبال کشور، به مصاف تیم آرمان اردکان رفتند و با نتیجه ۳ بر ۲ از سد حریف گذشتند. ثامن‌الحججی‌ها در ست‌های دوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۷، ست سوم با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ و ست پنجم با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ موفق شدند بر شاگردان محمدرضا سالک اردکانی غلبه کنند.پس از این بازی نفس‌گیر بود که ۲ بازیکن از نماینده خراسان را در تیم ۶ نفره منتخب هفته سوپرلیگ والیبال کشور جای دادند. امیر حسینی با پاس‌های بی‌نقص خود و چاچیچ با ضربات تمام‌کننده‌اش، نمایندگان ثامن‌الحجج(ع) در تیم منتخب هفته بودند.

کاله مازندران هم زانو زد
در چارچوب هفته بیست‌ویکم سوپرلیگ والیبال کشور، تیم والیبال ثامن‌الحجج(ع) در سالن مهران مشهد پذیرای کاله مازندران بود که موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شود. شاگردان جبار قوچان‌نژاد در ست‌های اول، دوم و سوم با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۰ موفق شدند بر حریف خود غلبه کنند.پس از این بازی بود که مجتبی یوسفی که در بازی‌های این فصل سوپرلیگ والیبال کشور با بازی‌های خوب و تاثیرگذار خود یکی از عوامل موفقیت و نتایج چشم‌گیر ثامن‌الحجج(ع) بود، در تیم منتخب هفته قرار گرفت.

موفقیت در اولین بازی پلی‌آف
تیم والیبال ثامن‌الحجج توانست در بازی نخست پلی‌آف سوپرلیگ والیبال کشور، با نتیجه ۳ بر ۱ شهرداری تبریز را در سالن مهران شکست دهد. شاگردان جبار قوچان‌نژاد در دو ست نخست با نتیجه مشابه ۲۶ بر ۲۴ پیروز شدند، اما ست سوم به نفع شاگردان عادل بناکار شد و شهرداری تبریز با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد. ست چهارم درحالی‌که تحت تاثیر رفتارهای زشت وادی، بازیکن شهرداری تبریز قرار داشت، باز هم این بلندقامتان ثامن‌الحجج خراسان بودند که توانستند با ارائه یک بازی برتر ۲۵ بر ۲۳ حریف تبریزی را با شکست بدرقه کنند.پس از اولین دیدار مرحله اول پلی‌آف امیر حسینی و سعید مصطفی‌وند، ۲ بازیکن باتجربه تیم ثامن‌الحجج(ع)، با توجه به عملکرد درخشان‌شان در دیدار دور رفت مرحله نخست پلی‌آف سوپرلیگ والیبال کشور، به تیم منتخب هفته راه یافتند. امیر حسینی، پاسور و کاپیتان مشهدی ثامن‌الحجج(ع) در بازی‌های خانگی با لقب «سلطان پاس ایران» مورد حمایت قرار می‌گیرد و مصطفی‌وند نیز تبدیل به دیوار یک نفره دفاع روی تور ثامنی‌ها شده‌است.

همه چیز به بازی سوم کشیده شد
در دومین دیدار از مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال، تیم ثامن‌الحجج(ع) خراسان مهمان تیم شهرداری تبریز بود که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر و پیروزی تیم تبریزی به پایان رسید.شهرداری تبریز با نتایج ۱۶-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۲۳-۲۵ ست‌های اول تا سوم را از آن خود کرد و به این ترتیب بازی سوم در شهر مشهد تکلیف تیم صعودکننده از بین دو تیم ثامن‌الحجج(ع) و شهرداری تبریز به نیمه نهایی را مشخص می‌کند.

صعود و موفقیتی دیگر برای ثامن‌الحجج
تیم والیبال ثامن‌الحجج(ع) خراسان در سالن مهران مشهد میزبان سومین دیدار دور پلی‌آف لیگ برتر والیبال برابر شهرداری تبریز بود. پیش از این هر یک از دو تیم یکبار در بازی روبه‌رو از مرحله پلی‌آف پیروز شده بودند. ثامن‌الحجج با پیروزی ۳ بر یک در این مسابقه خانگی جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کرد. شاگردان جبار قوچان نژاد ۳ بر یک و با امتیازهای ۲۷-۲۹، ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۸ و ۲۱-۲۵ پیروز شدند. بدین ترتیب نماینده مشهد حریف بانک سرمایه در نیمه‌نهایی در تهران شد.حساسیت این بازی آن قدر زیاد بود که یک ساعت پیش از آغاز این دیدار درهای سالن مهران به‌دلیل تکمیل ظرفیت بسته شد.

شکست در نیمه‌نهایی و اشک‌های قوچان‌نژاد
مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور با دیدار تیم‌های بانک سرمایه و ثامن‌الحجج خراسان در خانه والیبال تهران پیگیری شد که طی آن تیم میزبان توانست با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست دهد.شاگردان مصطفی کارخانه ست‌‌های اول، سوم و چهارم را به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۷ بر ۲۵ به سود خود رقم زدند و تنها ست دوم این بازی را با امتیاز ۲۸ بر ۳۰ به میهمان خود واگذار کردند. در این مسابقه هر دو تیم نسبت به تصمیمات کیوان عابدزاده داور مسابقه اعتراض داشتند که این اعتراض‌ها به اخراج جبار قوچان‌نژاد سرمربی تیم والیبال ثامن‌الحجج(ع) ختم شد.در پایان مسابقه هم بازیکنان و کادر فنی تیم ثامن‌الحجج(ع) به داور ناظر و درخشنده رئیس سازمان لیگ به‌شدت اعتراض کردند.در این اعتراض‌ها جبار قوچان‌نژاد که چشمانش اشک‌آلود شده بود به‌شدت اعتراض خود را به ناظران مسابقه اعلام کرد. پس از این بازی بود که عابدزاده، داور دیدار رفت دو تیم ثامن‌الحجج و بانک سرمایه که قضاوت ضعیفی در دیدار رفت دو تیم داشت و با اشتباهات تاثیرگذار خود، زمینه‌ساز شکست نماینده خراسان شده‌بود به دستور فدراسیون والیبال کشورمان تا اطلاع ثانوی از قضاوت در سوپرلیگ والیبال کشور محروم شد.

و در نهایت بازماندن از حضور در فینال
در دیدار دوم از مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال، تیم ثامن‌الحجج(ع) خراسان و بانک سرمایه در سالن مهران مقابل یکدیگر به میدان رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک و پیروزی حریف تهرانی به پایان رسید و با توجه به شکست ثامن‌الحجج (ع) در دیدار نخست، بانک سرمایه به فینال صعود کرد. ثامن‌الحجج ست نخست را با نتیجه ۲۴-۲۶ پیروز شد اما بانک سرمایه ست‌های دوم تا چهارم را با نتایج ۲۴-۲۶، ۲۳-۲۵،۲۰-۲۵ پیروز شد. به این ترتیب ثامن‌الحجج باید در روزی که توسط فدراسیون تعیین می‌شود، برای جایگاه سومی بجنگد.