ظرفیت 1200 خودرو در پروژه  پارکینگ کمر زرین

دنیای اقتصاد- مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان گفت: خوشبختانه وضع سرمایه گذاری به کلی تفاوت کرده است و اصفهان از شهری سرمایه گریز به شهری سرمایه پذیر تبدیل شده است.

مرتضی حسام نژاد در گفت و گو با دنیای اقتصاد با اشاره به پروژه های جدید در دست اقدام دفتر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان، اظهار کرد: پروژه کمرزرین در زمینی بالغ بر ۱۷ هزار متر مربع اجرایی خواهد شد و دارای ۷۰ هزار متر مربع زیربنا خواهد بود. وی افزود: از این میزان فضا ۲۰ هزار متر مربع، بصورت تجاری و مابقی به صورت پارکینگ در اختیار منطقه سه شهرداری و عموم مردم قرار می گیرد، بطوری که براساس برنامه ریزی انجام شده، می توان در پارکینگ به وجود آمده در این مجموعه یک هزار و ۲۰۰ خودرو را جانمایی نمود. قائم مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها، تصریح کرد: پس از بازگشایی پاکت پیشنهادات شرکت سرمایه گذار طرح ۲۱.۵ درصد از سهم تجاری و کل پارکینگ مجموعه را به شهرداری اصفهان واگذار کرد.وی تصریح کرد: با ایجاد و بهره برداری از این میزان مغازه تجاری می توان مسیر بازسازی جلوخان مسجد جامع را بازگشایی نمود. وی افزود: در واقع با این طرح، تعویض کلید به کلید مغازه داران از جلوخوان به بخش تجاری کمرزرین آغاز خواهد شد. حسام نژاد، ادامه داد: این پروژه و مقیاسی که دارد نیازمند سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه مستقیم است که محصولی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به شهر اصفهان هدیه خواهد داد.

مدیر مرکز سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان تاکید کرد: این پروژه، یک پروژه با اهمیت برای شهر اصفهان و به خصوص بافت فرسوده منطقه سه شهرداری اصفهان است؛ چراکه علاوه بر بازگشایی مسیر به سمت بافت ارزشمند میدان امام علی(ع)، باعث ترمیم بافت فرسوده منطقه و تکمیل پروژه میدان امام علی(ع) خواهد شد. حسام نژاد در خصوص آخرین وضعیت سرمایه گذاری در اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه وضع سرمایه گذاری به کلی تفاوت کرده است و اصفهان از شهری سرمایه گریز به شهری سرمایه پذیر تبدیل شده است و باید گفت که از این نظر وضعیت مناسبی وجود دارد. وی تاکید کرد: همه پروژه های تعریف شده تا به امروز مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته و در واقع پروژه ای در اصفهان نیست که جذب سرمایه گذار نداشته باشد. مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان ادامه داد: سرمایه گذاری بر روی پروژه های شهری اصفهان رقابتی شده است و همزمان با اطلاع رسانی این پروژه ها از طریق سایت دفتر، سرمایه گذاران برای ورود و آگاهی از نحوه اجرای آن ها مراجعه می نمایند.

حسام نژاد ادامه داد: همایش فرصت های سرمایه گذاری، درهای ورود سرمایه گذار به اصفهان را گشود و با همدلی شهرداری، شورای شهر و مابقی ارگان های شهر اصفهان، طرح های سرمایه گذاری شهر به خوبی پیگیری می شود. وی تصریح کرد: برای برنامه «اصفهان ۱۴۰۰»، سه محور توسعه و کلیدی برای اصفهان تعریف شده است که در کنار دو مقوله محیط زیست و فناوری اطلاعات، موضوع مشارکت سرمایه گذاری ها نیز از جمله محورهای توسعه شهر اصفهان می باشد. مدیر دفتر سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان با تاکید براینکه جذب سرمایه گذار خارجی به منظور توسعه و اعتلای شهر، نه یک انتخاب، بلکه یک اجبار است، ادامه داد: ما راهی جز حرکت به سوی جذب سرمایه گذار خارجی نداریم. حسام نژاد تصریح کرد: توسعه شهر صرفاً ساخت و ساز بلند مرتبه و کالبدی نیست بلکه باید محور توسعه شهری را مطابق با ساختار و ویژگی های هر بوم شهر آغاز کرد و آنچه امروز اصفهان را شکوفا می کند، حفظ داشته های اصیل و فاخر آن است. وی با بیان اینکه شهرها کانون تولید ثروت هستند، ادامه داد: امروز بیش از ۶۰ درصد از تولید ناخالص کشورهای دنیا در شهرها تولید می شود. وی اصفهان را جزو ۱۰ شهر اول دنیا در جذابیت عنوان کرد و ادامه داد: این یک برند برای شهر اصفهان است و می توان از این ظرفیت به عنوان موتور محرکه گردشگری و سرمایه گذاری برای کشور بهره برد. شایان ذکر است، پروژه کمرزرین یکی از پروژه های بلافصل میدان امام علی (ع) است که در ضلع شمالی میدان جلوخان مسجد جامع در کوچه کمر زرین در حال اجراست. به دنبال نهایی شدن این پروژه دسترسی به خیابان های ولیعصر، مجلسی و کمال امکان پذیر خواهد بود. این پروژه با کاربری پارکینگ و تجاری از پتانسیل های بسیاری برای احیای بافت تاریخی و فرسوده محدوده میدان امام علی (ع)برخوردار است وسهم قابل توجهی فضای پارک، در محدوده این میدان فراهم می کند.