میدان امام علی، جایزه جهانی خشت طلایی تهران را کسب کرد
دنیای اقتصاد: مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: پروژه میدان امام علی (ع) به عنوان یکی از طرح‌های جامع، علمی و غیر انتفاعی کشور، جایزه جهانی خشت طلایی تهران را به خود اختصاص داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، هادی نباتی‌ن‍ژاد با بیان اینکه جایزه جهانی خشت طلایی تهران به شهردار اصفهان اهدا شد، اظهار داشت: این جایزه به دلیل بهره‌برداری از پروژه میدان امام علی (ع) اهدا شده است. وی با بیان اینکه خشت طلایی تهران، به بهترین پروژه‌ها و تجربیات در شهرها، مناطق و جوامع محلی در سراسر جهان تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: هدف از اهدای این جایزه به رسمیت شناختن اهمیت دولت‌های محلی و مدیریت شهری در ترویج محیط زیست اجتماعی و اقتصادی و پایداری شهرها و مناطق و پیشبرد زیست شهروندان است.
مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با بیان اینکه جایزه جهانی خشت طلایی تهران در این دوره به چهار طرح برگزیده اهدا شد، تأکید کرد: این جایزه بر اساس ارزیابی هیات داوران به پروژه‌هایی که بیشترین تأثیرگذاری را در اجرای پروژه‌های کلیدی شهر و توسعه شهری داشته‌اند، اهدا می‌شود.

گفتنی است خشت طلایی تهران، جایزه جهانی- محلی تهران برای مدیریت شهری، یک طرح جامع، علمی و غیر انتفاعی است که به صورت تخصصی در زمینه معرفی و حمایت از پروژه‌های برتر مدیریت شهری بین‌المللی و تبادل تجارب برتر مدیریت شهری فعالیت می‌کند.
امسال بیش از ۳۰۰ پروژه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از شهرهای مطرح دنیا در این جشنواره شرکت کردند و پروژه‌ها از شهرهایی مانند ملبورن، بوستون آمریکا، سئول، بانکوک، ونکوور، لندن، اتاوا و سیاتل به این جشنواره ارسال شد.

در غربالگری اولیه 298 پروژه به مرحله بعد راه پیدا کرد و در مرحله دوم 24 اثر وارد لیست اصلی شد که پس از داوری پروژه‌های برگزیده معرفی شدند، داوری این دوره را نیز بیش از 30 داور در هشت بخش انجام دادند که در نهایت به پروژه‌های برگزیده لوح تقدیر و تندیس خشت طلایی اهدا شد.