عدم توفیق شرکتها در جذب سرمایه‌گذاران داخلی

دنیای اقتصاد- رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه در دوازدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی، ۱۱۰ طرح در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری دریافت شده است، گفت:‌ به منظور ایجاد ارتباط میان صاحبان سرمایه با صاحبان ایده، بخشی با عنوان «نشاء» به این جشنواره اضافه شده است.

دکتر مهدی کشمیری، در نشست خبری با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی افزود: این جشنواره از روز پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه در اصفهان ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به تعداد طرح‌های ارسالی به این دوره از جشنواره اظهار کرد: در جشنواره دوازدهم ۳۲۰ طرح کسب و کار در بخش آزاد و ۵۲۸ طرح کسب و کار در بخش المپیاد دانشجویی از تمام استان‌های کشور دریافت شد، ضمن آن که ۱۹ طرح در هر بخش به مرحله نهایی راه یافت. کشمیری با تاکید بر این که در این دوره از جشنواره ۳۹۸ تقاضای فن‌آفرینی از ۲۲ استان کشور دریافت شد، اضافه کرد:‌ از این تعداد ۲۲ طرح برای مرحله نهایی در ۴ بخش شرکتهای نوپا، شرکتهای رشد یافته، شرکتهای علوم انسانی و تداوم فن‌آفرینی راه یافتند. کشمیری یادآور شد: علاوه بر آن، ۱۱۰ طرح در بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری از ۸ استان دریافت شد که از این تعداد ۳۳ طرح به مرحله نهایی وارد شدند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از اضافه شدن بخشی با عنوان نشاء (نقطه شروع ارتباط) در این جشنواره خبر داد و در این باره توضیح داد: نشاء فضایی برای ایجاد ارتباط میان صاحبان ایده با سرمایه‌گذاران است که در این دوره از جشنواره ۱۷ فضای نشاء برای ارتباط صنایع بزرگ با شرکت های سرمایه‌گذاری ایجاد شده است. رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه کرد:‌ در کنار برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی، بیستمین سالگرد تاسیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز برگزار می‌شود. وی در خصوص حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بر روی طرح‌های ارائه شده در این جشنواره توضیح داد: در سال گذشته صاحبان این ایده توانستند با برخی از شرکت های فنلاندی وارد عقد قرارداد شوند، ولی در زمینه سرمایه‌گذارای داخلی به دلیل مشکلات اقتصادی تا کنون گزارشی از همکاری سرمایه‌گذاران داخلی با صاحبان ایده‌های فناورانه دریافت نشده است.