گیشه سینما در رمضان و در ضیافت سینمایی افطار تا سحر به ‌واسطه اکران فیلم‌های پر سر و صدا و حضور کارگردانان مطرح و شناخته شده، وضعیت متفاوت و البته بهتری را نسبت به سالیان گذشته تجربه می‌کند، تا جایی که با توجه به اکران فیلم‌هایی چون «عصر یخبندان»، «گینس» و «از رئیس جمهور پاداش نگیرید»، احتمال می‌رود این‌بار در جذب مخاطب آمار متفاوتی را ثبت کند.
فیلم سینمایی «گینس» در ژانر طنز به کارگردانی محسن تنابنده و بازی خوب وی و رضا عطاران در رقابت با «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی است.
در کنار این دو فیلم پرفروش «از رئیس جمهور پاداش نگیرید» فیلم رفع توقیف شده کمال تبریزی با داستانی طنز اما اجتماعی و بازی متفاوت بازیگرانش رمضان خوبی را برای سینما رقم زدند. فیلم «یاسین» با موضوع اخلاقی و متناسب با ماه رمضان و کارگردانی حامد امرایی و فیلم «اعترافات ذهن خطرناک» هومن سیدی که مورد توجه منتقدان قرار گرفته دیگر فیلم های اکران رمضان هستند که البته فیلم های بدی هم نبودند.
در کنار فیلم‌های اکران رمضان، فیلم هایی چون «قصه‌ها» و «نهنگ عنبر» که از فروش خیلی خوبی برخوردار بوده‌اند فستیوال سینمایی افطار تا سحر سینما را کامل کردند تا گیشه به اوج خودش برسد.
این اتفاق خوب برای سینماداران مشهدی و پردیس سینمایی هویزه هم رقم خورد تا صف های طولانی و رضایت مخاطبان از نمایش فیلم ها به راحتی احساس شود. یک تصمیم درست در انتخاب فیلم های خوب و موافقت بدون دردسر نیروی انتظامی، گیشه متفاوت سینما در رمضان را رقم زد.
*منتقد سینما و تلویزیون