مترجم: مریم رضایی کارمندان شما ممکن است فکر کنند که شما مدیری مقتدر اما بی‌رحم هستید، یا فردی هستید که عمیقا فکر می‌کند، اما نمی‌تواند تصمیم‌‌های درستی بگیرد، یا یک فرد رویاپرداز منزوی یا بی‌پروایی هستید که هنگام عصبانیت اشیا را پرتاب می‌کند. اما شما به‌عنوان یک مدیر چقدر خودتان را می‌شناسید؟ برای شناخت شخصیت، تاکنون تست‌های ارزیابی شخصیت زیادی طراحی شده است. اما در اینجا ابزاری را معرفی می‌کنیم که توسط دنیل گولمن، روان‌شناس و نویسنده معرفی شده و در شناخت سبک مدیریتی به مدیران کمک می‌کند. این ابزار جایگزینی برای دیگر تست‌های ارزیابی شخصیت نیست، اما اگر وارد آن شوید و به سوالات آن صادقانه پاسخ دهید، به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.



دور‌اندیش
سبک: یک متفکر کل‌نگر که استانداردهای واضحی را تعیین می‌کند و حس یک ماموریت مشترک را القا می‌کند. مدیران دوراندیش می‌توانند مغرور و قاطع باشند.
چه کسانی باید اطراف شما باشند: تیم‌سازانی که مطمئن باشند نیازهای تک تک کارمندان هنگام پیگیری برای یک هدف بزرگ، مغفول واقع نشده باشد.
خوب فکر کنید: قبل از اینکه به کارمندان باهوشتان نشان دهید که شما چقدر از آنها باهوش‌تر هستید..

مردم‌گرا
مدیر عامل شرکت مواد غذایی ارگانیک بابز رد میل که ۱۰۰ درصد مالکیت شرکت‌ خود را به کارمندانش واگذار کرد.
سبک: این مدیران محبوب، به ایده‌های کارمندان خود و فرآیند دمکراتیک ارزش می‌دهند، اما ممکن است به دلیل قاطع نبودن، دچار مشکل شوند.
چه کسانی باید اطراف شما باشند: افراد دوراندیشی که ایده‌های بسیار خوبی در ذهن دارند.
خوب فکر کنید: قبل از اینکه خواستار برگزاری یک جلسه دیگر شوید.


مربی
مدیر عامل شرکت جان دیر که کارمندان را در سطوح مختلف شرکت آموزش می‌دهد.
سبک: این مدیران صبور کارمندان را به ایجاد اهداف بلندمدت تشویق می‌کنند و برای موفقیت آنها هر چیزی را به آنها یاد می‌دهند، اما در ضمن ممکن است به اندازه کافی روی وظایف کاری فوری و ضروری متمرکز نباشند.
چه کسانی باید اطراف شما باشند: ژنرال‌ها و الگوهایی که به خود انگیزه می‌دهند و می‌توانند به خوبی بحران‌ها را مدیریت کنند و پشت سر بگذارند.
خوب فکر کنید: قبل از اینکه به کارمندانی که در برابر یاد گرفتن مقاومت می‌کنند، زمان زیادی اختصاص دهید.


تیم ساز
یکی از موسسین شرکت کاستکو که به عنوان مدیر عامل، علیرغم فشارهایی که از طرف سهام‌داران شرکت وارد می‌شد، حقوق کارمندان خود را بالا (و حقوق خودش را پایین) نگه داشت.
سبک: با ایجاد روابطی بسیار قوی با کارمندان و دادن آزادی کامل به آنها.
مدیران تیم‌ساز روابط کاملا بازی را در سازمان ایجاد می‌کنند و حس وفاداری را در کارمندان تقویت می‌کنند، اما ممکن است در این میان، عملکرد ضعیف برخی کارمندان نادیده گرفته شود و تصحیح نشود.
چه کسانی باید اطراف شما باشند: افراد الگویی که استاندارهای بالایی را اجرا می‌کنند و ژنرال‌هایی که بر جزییات متمرکز باشند.
خوب فکر کنید: قبل از تحسین بی‌مورد دیگران.

الگو
سبک: دستاوردهای بزرگ و سختکوشی. مدیرانی که الگو هستند، استاندارهای بالایی را تعیین می‌کنند و طبق نمونه‌های موجود مدیریت می‌کنند، اما در ارتباط برقرار کردن و به اشتراک گذاشتن اعتبار خود با مشکل مواجه می‌شوند.
چه کسانی باید اطراف شما باشند: مربیانی که به کارمندان کمک می‌کنند بدانند که برای رسیدن به استانداردها چه چیزهایی لازم است و همچنین تیم‌سازانی که بتوانند روحیه سازمانی را در میان کارمندان تقویت کنند.
خوب فکر کنید: قبل از در اختیار گرفتن کنترل پروژه‌های دیگران.

ژنرال
سبک: مدیریت سلسله مراتبی و نسبتا انعطاف‌پذیر. این نوع رهبران اغلب بحران‌ها را با موفقیت پشت سر می‌گذارند، اما در ضمن با مشکلات احساسی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.
چه کسانی باید اطراف شما باشند: افراد تیم‌سازی که می‌توانند با کارمندان ارتباطات خوبی برقرار کنند.
خوب فکر کنید: قبل از رد کردن ایده‌های دیگران.