فولادگر: قطار شهری بدون مدیرعامل دوباره دچار کندی می‌شود

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان قطار شهری به دلیل قانون بازنشستگی مدیرعامل ندارد و ادامه این روند پروژه را دوباره دچار کندی می‌کند. وحید فولادگر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سازمان قطار شهری به دلیل قانون بازنشستگی مدیرعامل ندارد در حالی که مشکلات عدیده همچنین توسعه مترو نیازمند مدیریت بسیار قوی است و ادامه این روند پروژه را دوباره دچار کندی می‌کند. وی در ادامه با اشاره به سازمان‌های فرهنگی تابعه شهرداری اصفهان گفت: کمک به سازمان‌های فرهنگی امروز به صورت دستوری انجام می‌شود در حالی که کمیته کمک در شهرداری تشکیل شده بود و باید کمک‌ها از این مسیر انجام شود.

آیندگان ما را نفرین می کنند

هم چنین، نورالهی صلواتی، عضو شورای شهر اصفهان اظهار کرد: اجرای حلقه حفاظتی رینگ چهارم بارها و بارها توسط اعضای شورای شهر تذکر داده شده است. این رینگ هم برای محیط زیست هم برای مشکل ترافیک شمال اصفهان مخصوصاً در محدوده فرودگاه راه چاره است که تاکنون نتیجه عملی توسط شهرداری نداشته است. وی ادامه داد: ما باید پروژه‌های این چنینی را کلید بزنیم تا آیندگان ما را نفرین نکنند این پروژه حداقل به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

حق جلسه هیات مدیره سازمان میادین به شورا ارائه شود

هم چنین، در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان بحث سازمان میادین و ساماندهی مشاغل روی میز اعضای شورا قرار گرفت و فتح الله معین از ناموفق بودن مالی این سازمان خبر داد. وی اظهار کرد: بررسی وضعیت این سازمان نشان می‌دهد که ادامه کار آن نیازمند تصمیمات جدی و جدیدی است چرا که سازمانی که قرار بوده بخشی از درآمدهای شهرداری را تأمین کند، امروز خود در تأمین درآمدهای جاری با مشکل مواجه است و با صورت‌های مالی فعلی وضعیت مشخصی ندارد و سرمایه گذاری جدیدی هم صورت نداده است. هم چنین، وحید فولادگر در خصوص این لایحه، اظهار کرد: شهرداری سال‌ها به عنوان یک قلک به این سازمان نگاه کرده و هر جا کم آورده پول این سازمان را بلوکه کرده است و اگر سرمایه گذاری برای این سازمان صورت نگیرد، این سازمان در آینده به یک سازمان بی خاصیت تبدیل می‌شود. معین در پایان خاطرنشان کرد: باید میزان حق جلسه اعضای هیات مدیره این سازمان به شورای شهر ارائه شود.

شهرداری بسترهای برگزاری باشکوه‌ اجلاس صنایع دستی را فراهم کند

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک سوم اثرهای ثبت شده صنایع دستی جهان متعلق به اصفهان است و باید بسترها و زیرساخت‌های برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاس جهانی صنایع دستی توسط مدیریت شهری انجام شود. رسول جهانگیری اظهار کرد: اصناف نقش اصلی را در مناسبت ها ایفا می‌کنند و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای اعیاد پیش رو همچنین حضور پر شور برای گرامیداشت دفاع مقدس را در دستور کار داریم چرا که ما باید هفته دفاع مقدس را جدی بگیریم و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم. وی افزود: بازگشایی مدارس موجب شده تا اتحادیه‌های مختلف در مورد پوشاک مدارس و فرم‌ها به تصمیم گیری نهایی برسند و با یک قیمت کارشناسی شده و همچنین بحث برخورد جدی با کالای قاچاق در این زمینه آماده شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به بحث اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان اشاره کرد و گفت: یک سوم اثرهای ثبت شده صنایع دستی جهان متعلق به اصفهان است و باید بسترها و زیرساخت‌های برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاس جهانی توسط مدیریت شهری انجام شود. در این خصوص اتحادیه صنایع دستی و هتلداران نیز وارد عمل شده‌اند. جهانگیری اضافه کرد: اگر بتوانیم زیرساخت‌ها را درست انجام دهیم می‌توانیم از گردشگری بهره برداری کنیم و با اشاعه این اجلاس می‌توانیم گردشگری را توسعه دهیم. اعتقاد ما این است که گردشگری داخلی و توریسم خارجی می‌تواند معضل بیکاری را ساماندهی کند و مدیریت باید از این منظر حمایت کننده باشد. وی در خصوص بحث نوسان بازار نیز، گفت: آنچه انبارهای اصناف نشان می‌دهد به غیر از شکر که نوساناتی را دارد و البته بازارش به آرامش نزدیک شده است، بقیه در شرایط مطلوبی قرار دارند.

داوودی: پیاده راه سازی میدان امام تا انقلاب جسارت می‌خواهد

یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از میدان امام (ره) تا میدان انقلاب بهترین محور پیاده راه سازی اصفهان است که نیازمند یک جسارت در تصمیم گیری است. سید کریم داوودی اظهار کرد: برنامه ریزی در کاهش سفرهای شهری از برنامه‌های مهم شهرهای توسعه یافته است و متأسفانه با شماره گذاری متعدد خودروها در اصفهان ترافیک روز به روز در حال افزایش است و درصد بالایی از سفرهای اصفهانی‌ها به خاطر خرید، تفریح و معاینات پزشکی است. وی افزود: کنار واژه خرید بسیاری از سفرها با خودروی شخصی انجام می‌شود که برای جلوگیری از این کار ایجاد محور پیاده بهترین پیشنهاد است زیرا در محورهای پیاده آلودگی وجود ندارد و توسعه‌های شهری به خارج از مناطق مرکزی منتقل می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به محور تاریخی اصفهان اشاره کرد و گفت: از میدان امام (ره) تا میدان انقلاب بهترین محور پیاده راه سازی اصفهان است که نیازمند یک جسارت در تصمیم گیری است. جسارتی که باعث شود این محور هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پیاده راه شود که قطعاً در بازه زمانی کوتاه نتایج ارزنده‌ای خواهد داشت. داوودی تصریح کرد: معاونت حمل و نقل جهت انتقال شهروندان به مبادی ورودی این محور باید حمل و نقل عمومی بگذارند، معاونت خدمات شهری پیش بینی فضای شهری مناسب برای استراحت با مواد غذایی را فراهم کند. همچنین سازمان زیباسازی و معاونت فرهنگی جهت ارائه میراث معنوی و هنرهای تجسمی و آیینی اقدام کند. وی اضافه کرد: ارائه ارزش‌های باستانی اصفهان، ایجاد نمایشگاه‌های فرهنگی، سلامت و سرگرمی باید در این زمینه پیگیری شود. اگر که این محل بتواند به محل پر کردن اوقات فراغت عصرانه تبدیل شود، هم بر آلودگی و هم بر میراث معنوی و تاریخی تأثیر خواهد گذاشت.