از نمادهای ایرانی اسلامی در پروژه های شهری استفاده شود

دنیای اقتصاد- نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در جریان بازدید از روند ساخت تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان با اشاره به ضرورت به کارگیری اقتصاد مقاومتی در روند ساخت پروژه های شهری اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، از اقدام تا عمل» باید در روند ساخت پروژه های شهری و فعالیت های عمرانی به این موضوع توجه شود و به عنوان یک ضرورت اقدام تا عمل آن صورت گیرد.

آیت ا... سید یوسف طباطبایی نژاد ادامه داد: خوشبختانه شهرداری اصفهان در این زمینه فعالیت های مناسبی صورت داده و به مقوله اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و به کارگیری ظرفیت های داخلی توجه وی‍ژه ای داشته است. امام جمعه اصفهان تأکید داشت: باید نسبت به فضاسازی مناسب و مسائل زیباسازی در بدنه این پروژه توجه شود و از نمادهای ایرانی و اسلامی در بدنه پروژه های شهری استفاده شود. وی افزود: اصفهان در مقوله فرهنگ ایثار و مقاومت ظرفیت های مناسبی دارد و با توجه به شهدای بزرگی که در سال های دفاع مقدس به انقلاب اسلامی اهدا کرده است، باید از این ظرفیت های مناسب در فضاسازی و تبلیغات مختلف شهری استفاده شود تا فرهنگ ایثار و مقاومت همواره در جامعه زنده بماند. در بخش دیگری از این بازدید، ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان پیرامون پروژه ۲۵ آبان گفت: این تقاطع غیر همسطح در سطح کشور یک فعالیت شاخص است و به عنوان یک پرو‍ژه بزرگ شهری به حساب می آید. وی تأکید داشت: معماری ایرانی اسلامی یکی از نقاط قوت فرهنگ و تمدن اسلامی است که باید در راستای حفظ و ارتقا شرایط آن تلاش شود؛ توجه به این مسئله در ساخت مترو می تواند در حفظ این شرایط موثر باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: استفاده از نمادها و المان های ایرانی و اسلامی در روند ساخت مترو تجلی مناسبی از هنر و معماری اصفهان را به شهروندان ارائه می دهد و از همین رو باید در روند ساخت مترو از این ظرفیت مناسب استفاده شود. محمد جواد شعرباف، مدیرعامل قطار شهری اصفهان نیز با بیان اینکه ساخت و تکمیل مترو در اصفهان گره مشکلات ترافیکی را در شهر حل کرده و در بهبود وضعیت محیط زیستی شهر موثر است ، اظهار داشت: برای احداث و تکمیل فازهای باقی مانده متروی اصفهان، تیم های عمرانی مختلف به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کنند. وی با تأکید بر حفظ و توجه به دغدغه های میراث دوستان در روند ساخت مترو اصفهان، ادامه داد: به هر حال میراث فرهنگی موجود در شهر، سرمایه های ویژه ای برای شهر به حساب می آی و از همین رو به همه زمینه های مختلف میراثی توجه شده است.

فرهنگ ایران و اسلامی ظرفیت مناسبی است که می تواند به همه جهان صادر شود

وی ادامه داد: زمینه های فرهنگی و هنری باید در مباحث شهری اصفهان به کار گرفته شود و از هنر و فرهنگ اصفهان در فضاهای مختلف مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) استفاده شود. امام جمعه اصفهان بیان داشت: هنر اصفهان باید در همه مباحث مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مد ظله العالی) به کار گرفته شود تا کسی به خود اجازه ندهد، برنامه ها و همایش مهم کشور را جای دیگری برگزار کند. وی با تشکر از شهرداری اصفهان به دلیل فعالیت های ۲۴ ساعته در روند ساخت مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای‌ (مد ظله العالی) گفت: فعالیت های خوبی در راستای تکمیل پروژه های عمرانی اصفهان صورت گرفته که شهرداری اصفهان به صورت بیست و چهار ساعته به فعالیت می پردازد.