دنیای اقتصاد: با کاهش 50 درصدی خرابی چوک های پشتیبان نورد گرم و رسیدن به میزان مصرف استانداد، 30 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی حاصل شد.
این خبر را مهران شمس مدیر ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه اعلام کرد و در خصوص عملکرد چوک های پشتیبان نورد گرم گفت: این تجهیزات یکی از قطعات حساس و پرکار در نورد محسوب می گردد که سیستم روانکاری درون این تجهیز از نوع Oil Film Bearing می باشد و یکی از قطعات حساس این سیستم روانکاری بوش هائی هستند که دارای پوشش بابیت می باشد و شرکتهای معدودی در دنیا قادر به ساخت این قطعات حساس می باشند .

در همین رابطه نصیری کارشناس فرآیند تولید نورد گرم افزود: با توجه به مشکلاتی که در سال های گذشته به دلایل مختلف وجود داشته تعداد مصرف این بوش ها بسیار بیشتر از استاندارد بود به طوریکه طی یکسال تعداد زیادی از این بوش ها مصرف شده که با توجه به مقایسه با بهترین عملکرد رقبا، این تعداد چند برابر بیشتر می باشد . از این رو به دلیل هزینه بسیار بالا برای تأمین و تعمیر این قطعات طی دستور مستقیم و نظارت مدیریت نورد گرم تیم کاری متشکل از کارشناسان و تکنسینهای نورد گرم با تخصص های مختلف تشکیل گردید و طی یک فعالیت گروهی منسجم ۳ ماهه مشکلات بوشها بررسی و رفع گردید به نحوی که هم اکنون تعداد خرابی این بوش ها ۵۰درصد کاهش یافته و طی فعالیتهای آتی خرابی آنها به کمتر از ۳۰ عدد در سال کاهش خواهد یافت ، که این امر صرفه جویی مالی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در سال به همراه دارد .

وی در خاتمه در پی کسب این موفقیت از حمایت های معاون بهره برداری، مدیریت ارشد تولید، مدیرناحیه و کلیه همکاران تولید، تعمیرات و کارگاه غلتک نورد گرم تشکر و قدردانی نمود.