رفع دغدغه ها و حمایت از تولیدکنندگان آسفالت استاندارد
معاون امور معادن و صنایع معدنی استان تهران: با اجرایی شدن کلیات ماده 90 آئین نامه اجرای قانون معادن، واحدهای غیرمجاز آسفالت حذف خواهند شد
به دنبال بازدید دکتر مجید پورمقدم معاون امور معادن و صنایع معدنی سا زمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از پنجمین نمایشگاه بین المللی قیر و آسفالت در محل نمایشگاه بین المللی تهران اعلام شد: به زودی نشست ویژه ای با اعضای انجمن آسفالت استان های تهران و البرز در خصوص اجرایی شدن کلیات ماده ۹۰ آئین نامه اجرایی قانون معادن در محل این سازمان برگزار می شود.
به گزارش خبرنگارما، پورمقدم در حاشیه این بازدید و گفت و گو با اعضای ، مدیر عامل و هیئت مدیره انجمن توضیح داد: راهکارهای اجرایی قانون معادن، مخصوصا واحدهای آسفالتی که در جوار معادن شن و ماسه قرار دارند یکی از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است. وی تصریح کرد: در این خصوص ، تولید آسفالت استاندارد مانند آسفالت پیست اتومبیل رانی تهران در ورزشگاه آزادی که مورد تحسین خارجی ها قرار گرفته ، همچنین تامین مواد اولیه با کیفیت آسفالت مناسب ، نصب آخرین سیستم خط تولید آسفالت با رفع حداقل آلودگی زیست محیطی و مورد تائید محیط زیست و دیگر موارد تخصصی، مورد پیگیری جدی ما در آینده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مشکلات و چالش های موجود در این صنعت برطرف خواهد شد، افزود: پس از نشست ویژه در روزهای آینده، تهیه و تنظیم تفاهم نامه همکاری سازمان با انجمن بررسی و اقدام لازم انجام خواهد شد.
پورمقدم گفت: این تفاهم نامه در راستای ارائه تسهیلات ، آمار واحدهای مجاز فعال و غیر فعال و میزان سرمایه گذاری و ظرفیت های اشتغال، شناسایی و امکان سنجی ظرفیت‌های آزاد و دارای تراکم جهت صدور مجوزهای لازم برای واحدهای آسفالت جدید راهکارهای مناسبی ارائه خواهد کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده نگرانی و دغدغه فعالان واحدهای مجاز در خصوص عملکرد واحدهای غیرمجاز می باشد به طور قطع همکاریهای لازم با انجمن جهت جلوگیری از ادامه کار واحدهای بدون مجوز صورت خواهد گرفت به گونه ای که نگرانیهای مورد بحث خیلی زود مرتفع می شود .