مشهد قابلیت جذب  نقدینگی‌های سرگردان را دارد
ابوالقاسم خسروی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه در مشهد به عنوان اولین کلان شهر مذهبی کشور گفت: استعدادها، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های خاص این شهر مقدس شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه های سرگردان ملی و فراملی مهیا ساخته است، اما توسعه این جاذبه‌ها منطبق با اصول اقتصادی مطلوب سرمایه‌گذاران مهمترین بحث مورد نظرماست. به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بازتعریف مجموعه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشهد ادامه داد: شفاف‌سازی و روشن ساختن نقاط مورد نظر برای سرمایه‌گذاران نه‌تنها حس امنیت سرمایه‌گذار را بالا می‌برد بلکه به جذب مساعدت‌ها و تسهیلات درخور پروژه‌ها نیزکمک می‌کند.
خسروی ایجاد مجتمع‌های تجاری و رفاهی برای زائران را یکی از پرجاذبه‌ترین زمینه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار دانست و تصریح کرد: در کنار آن مواردی چون صنعت و معدن، دانشگاه و مراکز گردشگری نیز در مشهد حائز اهمیت است که باید مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد تا تسهیلات مناسبی به آن اختصاص یابد.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تنها راه جذب سرمایه‌گذاران را برنامه‌ریزی صحیح و ارائه طرح‌های مناسب معرفی و تصریح کرد: شهر مشهد در مقایسه با سایر شهرهای ایران به خودی خود جاذبه‌های خاصی برای ورود سرمایه‌گذاران دارد، بنابراین مشخص کردن پروژه‌های قابل توجه با سود اقتصادی منطقی و معرفی آنها از کانال‌های ارتباطی قوی شاهراه جذب سرمایه‌گذار به مشهد محسوب می‌شود.
وی با اشاره به حضور سالانه ۲۵میلیون زائر در شهر مشهد ادامه داد: نقاط پرجمعیت همیشه قطب‌های خاص سرمایه‌گذاری هستند در نتیجه با ورود فعال در بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات و برجسته کردن امتیازات این کلان‌شهر مذهبی جایگاه قابل توجهی در میان سرمایه‌گذاران اعم از داخلی و خارجی کسب خواهیم کرد.