هشدار به بهره برداران معادن استان تهران
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به آن دسته از معدنکاران که تاکنون نسبت به پرداخت حقوق دولتی اقدام نکرده‌اند هشدار داد: چنانچه ظرف مدت تعین شده حقوق دولتی خود را تادیه نکنند، ضمانت‌نامه بهره‌برداری آنها ضبط خواهد شد. محمدرضا مس فروش که در دومین جلسه شورای اداری واحدهای تابعه در شهرستان شهریار سخن می گفت، همچنین افزود: حدود 300 معدن در استان تهران باید حقوق دولتی پرداخت کنند که فقط تعدادی از آنها نسبت به پرداخت آن اقدام کرده‌اند.
وی گفت: سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان از این بابت وصول شده و امسال هم باید به موقع وصول شود.
مس فروش در ادامه این جلسه خواستار عدم دخالت و رعایت بی طرفی کامل روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان تهران در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی شد و تصریح کرد: هرگونه تبلیغ و جانبداری از کاندیداهای این دوره از انتخابات مجلس ممنوع است و تخلف از بخشنامه‌های ابلاغی تبعات مثبتی برای مدیران متخلف نخواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین سیاست های جدید سازمان در بخش بازرسی واحدهای صنفی را تشریح کرد و گفت: رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث بازرسی تفاوت کرده و از این پس بازرسان باید در برخورد با تخلفات در وهله اول با رویه ارشادی و در صورت تکرار تخلفات و عدم اجرای مقررات، نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام کنند.
وی افزود: در این بحث، باید حرکات تهاجمی را که نتیجه بخش نبوده به روشهای تعاملی و تشویقی تبدیل کنیم و همه همت خود را در ناامن کردن فضای قاچاق کالا بکار بندیم.
وی در ادامه این جلسه ضمن بررسی نکات مختلف مربوط به سازمان که توسط روسای ادارات تابعه در جلسه مطرح شد، رسیدگی به وضعیت واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی را مورد تاکید قرار داد و از آنها خواست که جلب سرمایه به سمت تولید، بررسی ظرفیت های خالی صنایع در سطح استان و مواردی از این قبیل را مرتبا بررسی کرده و گزارش هایی که ارسال می‌شود دقیق و به روز باشد.
مس فروش گفت:باید به همه واحدها ابلاغ شود که برای استفاده از موضوع بخشنامه اخیر بانک مرکزی و استفاده از شرایط نرخ روز تسهیلات ،فرصت محدودی دارند.