زنان از مردان چه می‌خواهند؟

یکی از چالش‌های بزرگ برای مردان ارتباط با زنان و حفظ رابطه با آنها است. در جامعه ما نه مردان زنان را به خوبی می‌شناسند و نه زنان مردان را. متاسفانه هر دوی آنها در یک سردرگمی ناشی از عدم شناخت یکدیگر گرفتار شده‌اند و هر یک توقع دارد که دیگری مانند او دنیا را ببیند و زندگی کند. حقیقت این است که زنان و مردان دو دنیای متفاوت دارند و برای اینکه بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند لازم است با دنیای همدیگر آشنا شوند، زبان یکدیگر را یاد بگیرند و به درک همدیگر برسند. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید همسر شما از کدام دسته از زنان است، چه ذهنیتی از مردان دارد و چه شخصیتی دارد، سپس بر اساس یافته‌های خود مرد بودن خود را به نمایش بگذارید. در این مقاله تنها به چند موضوع مهم که نیاز است مردان درباره زنان بدانند اشاره می‌کنیم:

قدرت و قاطعیت مردانه را به‌کار ببرید

همان‌طور که زنان جنگجو در نگاه اول برای مردان جذاب به نظر می‌رسند اما بعد از مدتی ترک می‌شوند، مردان بی‌چالش و مردانی که یکنواخت عمل می‌کنند هم فقط در نگاه اول و برای مدت کوتاهی برای زنان جذاب به نظر می‌آیند اما پس از مدتی به دلیل اینکه نوعی پیام بی‌توجهی یا ضعف در مردانگی را با رفتار خود به زن منتقل می‌کنند، ترک می‌شوند. گویی زن‌ها در لایه‌های عمیق‌تر ذهن خود میل به تصاحب شدن دارند، حتی اگر زن امروزی خلاف آن را ادعا کند. تصاحب کردن به معنی محدود کردن، مالک شدن یا به‌کار بردن تعصب‌های بی‌جا نیست، تصاحب کردن یک نوع هنر در رابطه است که در نهایت این پیام را به زن منتقل می‌کند که: « تو زن زندگی من هستی، من برای تو احترام و توجه قائل هستم و من مرد تو هستم.»طبق تحقیقات انجام شده به نظر می‌رسد مردانی که گاهی چالش‌هایی برای همسر خود فراهم می‌کنند، مردانی که قاطعیت دارند، مردانی که حد و مرز دارند، مردانی که از همسر خود توقعاتی دارند در رابطه عاطفی خود موفق‌تر هستند. زن بعد از مدتی از مردی که برای او حد و مرز تعیین نمی‌کند (در رفتار، رفت و آمد، پوشش و...)، مردی که آزادی مطلق به او می‌دهد و مردی که بیشتر منفعل عمل می‌کند، فرار می‌کند. امروزه در بسیاری از موارد مورد تحقیق، یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که موجب جدایی زوجین می‌شود ملایمت و خوش خیالی بیش از حد آقایان، با عنوان روشن فکری است.

سخاوتمند باشید

غالبا ما زنان را به ازدواج با مردانی تشویق می‌کنیم که سخاوتمند باشند. هر مردی برای اینکه در کنار یک زن بتواند زندگی کند باید سخاوتمند باشد. سخاوتمندی در وقت، انرژی، توجه و دارایی. از آنجایی که مردان حامی قلمرو زنانه هستند اگر در وقت خود، میزان توجه و دارایی خود سخاوتمند نباشند، از نظر زن یعنی اینکه در حامی بودن خود برای خانه و خانواده نقش خود را ایفا نکرده‌اند، پس با نارضایتی زن مواجه می‌شوند و به راحتی زن را به جنگجو بودن و جنگیدن با خود دعوت می‌کنند. به ساده‌ترین و صریح‌ترین کلام می‌توان گفت که: مردان عزیز! همانطور که شما از زنان تایید، قدرشناسی، آرامش، عشق و مدیریت خانه را می‌خواهید، آنها نیز از شما عشق، توجه، وقت، تحسین و پول می‌خواهند.

هرگز همسر خود را با زنان دیگر مقایسه نکنید

هر زنی دوست دارد که برای همسر خود خاص‌ترین زن دنیا باشد، و آن کسی که می‌تواند با قدرت و درک مردانه او را به زن بودن و خاص بودن دعوت و تشویق کند، فقط خود شما مردان هستید. هرگز گمان نکنید که اگر از زن دیگری در مقابل همسر خود تعریف کنید او از این تعریف استقبال می‌کند. اگر می‌خواهید که همسر شما برای شما زن باشد و ویژگی‌های مثبت را در خود تقویت کند پس بی‌معطلی او را تشویق و در همین راستا حمایت کنید و به او این اطمینان را بدهید که در هر صورت او را دوست دارید. زنی که احساس بی‌کفایتی، ناکافی بودن و کمتر بودن کند رفته رفته به زن وابسته تبدیل شده و پر از خشم می‌شود، و در نهایت این خود شما هستید که مورد هجوم این خشم قرار می‌گیرید. اگر آشپزی همسر شما خوب نیست، با قاطعیت مردانه او را به کلاس آشپزی بفرستید و او را در این هنر تشویق کنید، این فقط یک مثال است. مردانی که به همسر خود توجه نمی‌کنند، مردانی که به خواسته‌ها و نیازهای زن اهمیت نمی‌دهند، مردانی که با همسر خود وقت نمی‌گذرانند، مردان خسیس، مردانی که همسر خود را با زنان دیگر مقایسه می‌کنند، مردانی که با تمام آغوش خود زن را تصاحب نمی‌کنند مردان موفقی در رابطه عاطفی نیستند.