دنیای اقتصاد- رییس کانون مدیران ماشین ساز و صنایع فلزی استان اصفهان با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه متالورژی، ریخته گری، فولاد و صنایع وابسته در تاریخ ۱۲ تا ۱۵ مرداد در اصفهان افزود: پربار بودن یک نمایشگاه، گویای رشد صنعت آن کشور یا استان است و نمایشگاه موفق می تواند زمینه فعالیت گسترده تر واحدها را فراهم کرده و روح تازه ای به آن ها ببخشد. مرتضی امین جواهری در گفت و گو با واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: نمایشگاه به عنوان محل آشنایی تولیدکننده و مشتریان، مکان مناسبی برای ایجاد شناخت و ارتباطات جدید است.

 

وی تأکید کرد: نمایشگاه به تنهایی نمی تواند حلال مشکلات اقتصادی کشور باشد اما اگر نمایشگاهی با برنامه ریزی علمی همراه بوده و همگام با سیاست گذاری های صحیح دولت در مسیر رونق اقتصادی پیش رود، در شکوفایی فضای کسب و کار مؤثر واقع خواهد شد. عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی در بخش های مختلف تولیدی کشور، گفت: عمده ترین چالش کاری در مجموعه های ماشین ساز، واردات است زیرا ایران توان مناسبی در زمینه تولید ماشین آلات دارد اما متأسفانه به دلیل کمبود سفارش کار و ورود ماشین آلات خارجی، سازندگان داخلی ضعیف شده و نیاز به حمایت دارند. وی تصریح کرد: صنایع ریخته گری حدود دو سال است که با رکود روبرو شده اند به طوری که بسیاری از واحدها هم اکنون با درصد کمی از ظرفیت خود کار می کنند.

وی افزود: منصفانه نبودن میزان مالیات های تعیین شده برای برخی از واحدها در شرایط رکود اقتصادی و نیز کمبود میزان نقدینگی در این واحدها آن ها را ناگزیر به کاهش ظرفیت تولید و در نهایت ریزش نیروی انسانی می کند. به گفته وی برخی واحدهای ریخته گری در استان اصفهان در طول هفته تنها دو بار کوره خود را روشن می کنند و برخی نیز به مرحله تعطیلی کامل رسیده اند. امین جواهری بر اساس این شواهد گفت: با توجه به اخبار مطرح شده در زمینه پسابرجام، هنوز به صورت محسوس شاهد گردش اقتصادی، سرمایه گذاری خارجی و افزایش تقاضا برای تولید نبوده ایم. وی درباره اقدامات لازم برای برگزاری هرچه بهتر نهمین نمایشگاه متالورژی، ریخته گری، فولاد و صنایع وابسته اصفهان گفت: دعوت از اساتید مطرح در این زمینه و برگزاری کارگاه آموزشی و مطرح شدن بحث های تخصصی، غنای بیشتری به نمایشگاه می بخشد.