کتاب «تولستوی»

‌ کتاب «تولستوی» نگاهی به زندگی و اندیشه خالق «جنگ و صلح»، نوشته علی تاجدینی طی روزهای گذشته از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «تولستوی انسانی اخلاقی است و برای تخلق به اخلاق الهی، بیش از سی سال محاسبه نفس و ریاضت و خودداری و خودسازی داشته است. تولستوی، به معنی کامل کلمه، اهل عمل بود و توانسته بود میان تفکر و عمل جمع کند. او همواره می‌گفت: «عمل کردن به یک دستور اخلاقی دشوارتر از صدها صفحه نوشتن است.» تولستوی، حقیقتا، جزو آن دسته از عالمان ربانی است که مهم‌ترین کارش کشف حقیقت و پیوستگی باخدا بود.»

کتاب «تولستوی» تقریبا کامل‌ترین شناخت‌نامه درباره زندگی و آثار تولستوی به زبان فارسی است که تا به حال تألیف و منتشر شده است. تاجدینی اثر خود را در چهار بخش زندگینامه، آثار، افکار و اندیشه‌ها و نیز آثار، مقالات، و فیلم‌شناخت تولستوی تهیه و تنظیم کرده و در هر یک از بخش‌های یادشده به تفصیل درباره جزئیات موضوع توضیح داده است. در بخشی از این کتاب با عنوان «تولستوی و دین» آمده است: «تولستوی رهرو راه عارفانی همچون غزالی، مولانا و سیدحیدر آملی بود.» این کتاب در ۶۳۶ صفحه در قطع رقعی به بهای ۲۵ هزار تومان با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه منتشر شده است.