8 ایده برای سودآوری‌کسب‌و‌کارهای کوچک در شهرهای توریستی

اگر کارآفرینی باشید که در شهر کوچکی زندگی می‌کند که همه ساله گردشگرانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند، آنگاه مجبور نیستید برای این که پول خوبی به‌دست آورید، تقلا کنید و تلاش‌های فراوانی انجام دهید. شما منبعی از ایده‌ها برای کسب‌و‌کارهای کوچک و سودآور در دست خواهید داشت. حقیقت این است که چندین ایده تجاری و کسب‌و‌کار وجود دارد که یک کارآفرین می‌تواند از آن برای ثروتمند شدن در شهر کوچکی که مقصد گردشگری مهمی است، استفاده کند. احتمالاتی وجود دارد که رقابت‌های جدی پیش بیاید، آن هم درست در موقعی که کسب‌و‌کار را در منطقه‌ای که برای جذب بازدیدکنندگان از دور و نزدیک مناسب است، راه می‌اندازید. با این حال، اگر خلاق و نوآور باشید و و محصول یا خدماتی بی‌همتا ارائه کنید، مزیت رقابتی در این بازار خواهید داشت. برای مثال، برای هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها و شهرهای کوچک معمول است که در سایت‌ها و محل‌های مربوط به این کسب‌و‌کارها وجود داشته باشند. به این دلیل طبیعی است که تنها بازدیدکنندگان در آنها اقامت کرده و غذا بخورند. بنابراین اگر در شهری توریستی زندگی می‌کنید، چند راه برای پول درآوردن وجود دارد که با انجام آنها در شهر می‌توانید پول به‌دست آورید که از میان این کارها برخی سرمایه‌بر محسوب می‌شوند و برخی دیگر خیر. در ادامه ۸ راه برای سودآوری در چنین شهرهایی ذکر شده است.

1- راهنمای تور: یکی از کسب‌وکارهایی که یک کارآفرین می‌تواند با موفقیت در شهرهای توریستی کوچک آن را به اجرا درآورد و نیاز به پول کمی دارد یا اصلا پولی نمی‌خواهد، راهنمای تور است. تمام چیزی که برای موفقیت این کار مورد نیاز است اطمینان حاصل کردن از این امر است که حداقل بتوانید یک یا چند زبان خارجی را صحبت کنید؛ مانند انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، چینی، پرتغالی یا آلمانی. علاوه‌بر این شما باید به آن محوطه آشنا باشید. وقتی شما بتوانید به شکلی کارآمد ترجمه کنید، آنگاه می‌توانید انتظار داشته باشید که بتوانید توریست‌ها را به گردش ببرید، یا آنها را به لابی یک هتل دعوت کنید و با مدیر آن هتل مذاکره کنید یا از طریق شرکت‌های تورگردانی مقادیری را دریافت کنید.

2- رستوران و اغذیه‌فروشی: رستوران و اغذیه‌فروشی یک کسب‌و‌کار دیگر است که عمدتا در شهرهای توریستی یافت می‌شود. اگرچه اغلب گردشگران ممکن است ترجیح بدهند غذا را با آشنایان خود بخورند، اما شما می‌توانید برخی غذاهای محلی را در منوی رستوران خود بگنجانید. حقیقت این است که برخی گردشگران سعی دارند طعم غذاهای محلی مناطقی را که بازدید می‌کنند، بچشند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که این کار را در رستوران خود انجام می‌دهید.

3- هتل و مراکز اقامتی: جست‌وجوی مراکز اقامتی برای بازدیدکنندگانی که شهر را می‌بینند، یک نیاز است، جز در مواردی که میزبانی داشته باشند که برای جا دادن به آنها در طول اقامتشان آمادگی داشته باشد. بنابراین، وجود یک هتل و مرکز اقامتی در یک شهر توریستی لازم است. حقیقت این است که یک شهر گردشگری فاقد هتل و مرکز اقامتی استاندارد احتمال جذب گردشگران کمتری دارد.

4- کسب‌و‌کارهای مربوط به اتوبوس و تاکسی: سرویس‌های تاکسی و اتوبوس یک فکر تجاری دیگر است که تقریبا خوب در یک شهر توریستی به اجرا درمی‌آید. البته، گردشگران معمولا می‌خواهند با همدیگر حرکت کنند و از محلی به محل دیگر بروند. این نوع سرویس‌های حمل‌و‌نقل به آنها در جابه‌جایی از لحظه ورود در فرودگاه تا هتل‌های محل اقامتشان و پرواز خروجی آنان کمک کند. تاکسی نیز برای گروه‌های ۳ تا ۴ نفره مفید است.

5- کسب‌و‌کار اجاره دادن: این کسب‌و‌کار یک ایده دیگر است که در شهر توریستی سودآور است. مواردی وجود دارد که گردشگران می‌خواهند در شهرهایی که به آن سفر می‌کنند، اجاره کنند که مواردی شامل خودرو، اسکوتر، قایق‌های تندرو، قایق‌های کانو یا حتی اسب، الاغ یا شتر را شامل می‌شوند. ایده اجاره دادن چیزهای مورد نیاز گردشگران می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد.

6- عکاسی: گردشگران همیشه با دوربین‌های خود سفر می‌کنند تا از مناظر زیبا به روش آماتور عکس بگیرند. اما اگر آنها بتوانند از دوربین و عکاسی حرفه‌ای استفاده کنند، از آن استقبال خواهند کرد.

7- مغازه سوغاتی فروشی: وجود چنین مغازه‌هایی یک ایده فوق‌العاده سودآور در شهرهای توریستی است. بازدیدکنندگان بیشتر ترجیح می‌دهند محصولات محلی یا پوشاک بومی را از شهر توریستی بخرند تا از بازاری در شهر محل زندگی خود. در نتیجه ایجاد چنین مغازه‌ای سود خوبی برای بسیاری از این نوع مغازه‌ها خواهد داشت.

8- کسب‌و‌کار رزرو: گردشگران نیاز دارند با هر نوع وسیله حمل‌و‌نقل موجود از محلی به محل دیگر بروند و در مورد اقامت در هتل‌ها نیز وضع آنها به همین صورت است؛ یعنی نیاز به شرکت‌هایی برای انجام دارند.