سیمرغ و پیروزی؛ مجریان مهجور طرح افطار تا سحر
دنیای اقتصاد، ضحی زردکانلو- برای اولین بار طرح اکران افطار تا سحر امسال در دو سینمای سیمرغ و پیروزی مشهد اجرا شد. همیشه این عبارت هوشمندانه «اولین بار» گوش مخاطب را تیز می‌کند و باورش می‌شود که اتفاق تازه و هیجان‌انگیزی در راه است که او قرار است برای اولین بار تجربه‌اش کند. اما چرا سینما سیمرغ و چرا سینما پیروزی؟ با توجه به افتتاح سینما هویزه در چند سال اخیر و تفاوت بیش از یک سر و گردنی آن با سایر سینماهای شهر و بالطبع استقبال مردمی، این علامت سوال خودنمایی می‌کند که وقتی استقبال مردم از این طرح در سینما هویزه چندین برابر است چرا این طرح را در دو سینمای سیمرغ و پیروزی اجرا می‌کنند؟ و نکته جالب توجه اینجاست که آخرین اکران سینما هویزه ساعت 23:30 و آخرین اکران طرح افطار تا سحر ساعت 00:30 است و آیا این اختلاف زمانی یک ساعته این همه طرح‌ریزی و تبلیغ و «برای اولین بار» گفتن داشت؟ به سراغ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد می‌رویم تا درباره مزیت‌ها، تفاوت‌ها و چند و چون این طرح از وی سوال کنیم. یوسف امینی به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: اجرای این طرح «برای اولین بار» را که آقای دبیرزاده مطرح کرده است، منظورش اجرای این طرح برای اولین بار در سینما سیمرغ و پیروزی بوده است وگرنه سال گذشته هم این طرح اجرا شده است. اما اینکه چقدر از این طرح استقبال شده من اطلاعی ندارم. وی تصریح می‌کند: سازمان امور سینمایی مجوز اکران افطار تا سحر را صادر و اعلام کرده هر سینمایی که آمادگی‌اش را داشته باشد این اجازه را دارد که اکران اذان تا اذان را داشته باشد و مختص این دو سینما نبوده است و اگر استقبال مردمی خوب باشد تا آخر ماه رمضان این طرح ادامه خواهد داشت.
امیرحسین دبیرزاده که مجری این طرح در دو سینمای سیمرغ و پیروزی است، استقبال مردمی از این طرح را رضایت‌بخش می‌داند و می‌گوید: شکر خدا استقبال بسیار خوبی صورت گرفته و در سینما سیمرغ با بهاء بلیت پنج هزار تومان و سه اکران در پنج سالن که به طور میانگین ۴۰ درصد از صندلی‌های سینما پر می‌شود، شبی بین دو تا سه میلیون تومان فروش داشتیم. دبیرزاده از فیلم های «نهنگ عنبر»، «عصر یخبندان»، «گینس»، از «رئیس جمهور پاداش نگیرید» و«آتیش بازی» به عنوان فیلم‌های در حال اکران این دو سینما یاد می‌کند و می‌گوید: همزمان با تهران این فیلم‌ها را به روی پرده می‌بریم. همچنین وی در رابطه با درجه کیفیت سینما سیمرغ اظهار می‌کند: مثلا سینما هویزه چون یک سینمای دولتی است ۵/۸ میلیارد تومان هزینه کرده است و خوشبختانه یکی از بهترین سینماهای کشور شده است اما ما بخش خصوصی هستیم و متاسفانه حمایت نمی‌شویم.
دبیرزاده ادامه می‌دهد: یک سال و نیم است که پیگیر این مهم هستیم که 50 درصد هزینه‌های بازسازی توسط سینما شهر تامین شود که اگر این اتفاق بیفتد و 50 درصد دیگر هزینه‌ها را هم مالکین سیمرغ پرداخت کنند، سیمرغ بهترین سینمای کشور خواهد شد. وی هزینه عملی شدن طرح بازسازی سینما سیمرغ را سه میلیارد تومان پیش‌بینی می‌کند. وی همچنین می‌گوید: سه سال است که سینما پیروزی را اجاره کرده‌ام و بعد از مدتی تعطیلی، بازگشایی شده است و در این ایام با دو سالن نمایش میانگین فروش روزانه یک میلیون تومان را دارد. رئیس سینما سیمرغ مشهد پایان طرح اذان تا اذان را روز عید فطر اعلام می‌کند و می‌گوید پس از ماه رمضان اکران فیلم‌ها به روال قبلی باز خواهد گشت.