پویش سبز

قرار سبز در شهر ممسنی: به همت انجمن آبادگران روستای کلگاه علیا ممسنی با رویش دوباره همبستگی روستایی در زادگاه خویش بیل و کلنگ به دست ساعاتی را به گوده زنی در پارک جنگلی روستا گذرانند تا آیندگان را در لذت این روزها شریک کنند و بگویند به فکر آنها هم بوده‌اند.

قرار سبز در شهر مشهد: صدوشصدوهشتمین فعالیت انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات اختصاص به غذارسانی پرندگان شهری در یکی از مناطق توریست‌پذیر شهر مشهد داده شد.

قرار سبز در شهر شیروان: نمایشگاه کاردستی با وسایل دورریختنی و بازیافتی توسط دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما در شیروان خراسان شمالی انجام شد.

قرار سبز در شهر شیراز: جمعه ۱۳ بهمن در پارک آزادی شیراز به همت جمعی از فعالان و ۱۲ سمن محیط زیستی استان فارس و با همکاری سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما و منظر شهری شهرداری شیراز، برنامه‌ای به مناسبت روزجهانی تالاب برگزار شد. این برنامه شامل نمایش خیابانی «آب پریا»، ساخت ماکت تالاب، نقاشی و قصه گویی باموضوع تالاب، نمایشگاه عکس ازگذشته وحال تالاب‌های فارس و گونه‌های تالابی، امضا تعهدنامه «نگهبان تالاب» و اهدای نشان نگهبانی تالاب به کودکان و ساخت کاردستی اسم تالاب‌ها با در بطری بود. در این برنامه بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان و ۴۰۰ نفر بزرگسال شرکت کرده و از محتوای آن بهره‌ بردند.

قرار سبز در شهر شیروان: همایش سی‌وهفتم پاکسازی خیابان کاشانی با همت انجمن طنین پاکبانان شیروان که هر هفته‌ مسیری را برای پاکسازی انتخاب می‌کنند، برگزار شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: در پی بارش برف در استان گیلان برنامه دانه‌پاشی برای پرندگان مهاجر در حاشیه استخر لاهیجان توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان انجام شد.

قرار سبز در شهر آبدانان: به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها پاک‌سازی حریم رودخانه سراب با همراهی کارکنان اداره محیط شهرستان به همت انجمن بانوان طبیعت‌دوست آبدانان ایلام انجام شد.

قرار سبز در شهر سبزوار: به درخواست ستاد بازآفرینی سبزوار پنجمین کارگاه آموزش محیط‌زیست توسط سمن سرزمین بادغوث در دبستان فیروزه این شهر برگزار شد.

قرار سبز در شهر لاهیجان: طرح شهروند مسوولیت‌پذیر و همکاری با نهادهای اجرایی برای رفع بحران برف در سطح شهرستان لاهیجان به همت انجمن ستاد بحران شهرستان لاهیجان اجرا شد.

قرار سبز در شهر مهاباد: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها برنامه بازدید و دانه‌پاشی انجمن ژیان هوی ژینگه ازتالاب کانی برازان باهمراهی جوامع محلی، سمن‌ها و اداره محیط زیست شهرستان مهاباد برگزار شد.

قرار سبز در شهر بهبهان: گروه رفتگران طبیعت بهبهان در برنامه‌ای مشترک با گروه رفتگران طبیعت استان خوزستان اقدام به پاکسازی منطقه خارستان شهر بهبهان کردند.

قرار سبز در شهر رحیم آباد: برگزاری کلاس آموزشی محیط‌زیستی با محوریت زمین و هوای پاک در مدرسه شهید شعبانی توسط آموزش‌یاران موسسه محیط‌زیست آسمانرود رحیم‌آباد در شهر رحیم‌آباد انجام شد.

قرار سبز در شهر آستارا: برنامه گردهمایی اعضای انجمن زیستمان در تالاب استیل آستارا و مطالبه حفاظت از این تالاب انجام شد.

قرار سبز در شهر شیراز: گرامیداشت روز جهانی تالاب به همت تشکل پاکسازان طبیعت فارس و همراهی جمعی از اعضای شبکه محیط‌زیست و منابع طبیعی استان و با همکاری و حمایت اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس در حاشیه تالاب مهارلو برگزار شد. در این مراسم که با استقبال مردم محلی و بازدیدکنندگان تالاب مهارلو روبه‌رو شد، تلاش شد تا جاذبه‌های طبیعت‌گردی و گردشگری تالاب مهارلو معرفی و ظرفیت‌های این دریاچه و نقش و جایگاه آن در زندگی ساکنان نزدیک به آن و تاثیرگذاری قابل‌توجه آن بر کلان‌شهر شیراز بیان شود. گفتنی است که در این مراسم حاشیه دریاچه مهارلو که مورد بی‌مهری گردشگران قرار گرفته پاکسازی شد.