آمادگی شهرداری اصفهان برای میزبانی

جواد شفیعی افزود: اسکان مسافران نوروزی از بیست‌وپنجم اسفند آغاز می‌شود و شهرداری در کنار سایر دستگاه‌ها وظیفه ساماندهی و مدیریت اسکان مسافران نوروزی را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به تعامل‌ و هماهنگی‌های انجام شده با نهادها و ارگان‌های مختلف، اقدامات لازم برای آماده‌سازی محل اسکان مسافران نوروزی انجام شده است و از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش و خوابگاه‌های دانشجویی حداکثر استفاده صورت می‌گیرد. مسوول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: باغ فدک به‌عنوان تنها مکان اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی چادرخواب است که با مساحتی حدود ۷۰ هکتار در شمال منطقه هفت شهرداری اصفهان واقع شده است.

وی یادآور شد: این مکان هرساله میزبان جمع بسیاری از مسافران است که برای اسکان ایمن برای میزبانی از آنها اقدامات عمرانی، زیرساختی، نظارتی، خدمات عمومی، تدابیر امنیتی و انتظامی، اقدامات فرهنگی صورت گرفته است. شفیعی احداث مخزن آب، ایستگاه پمپاژ آب، لوله‌کشی آب مصرفی، ساماندهی معابر باغ فدک، نصب دوربین‌های نظارت تصویری و تعمیرات ابنیه را از جمله اقدامات لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن، خدماتی ازجمله کمیته استقبال از مسافران در ورودی این مجموعه، برگزاری جنگ، تئاتر خیابانی، برنامه تحویل سال، نصب تابلوی شارژ موبایل، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها، سکوهای نصب چادر و لکه‌گیری معابر داخلی، برای مسافران در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌ها برای پذیرش مسافران نوروزی، اسکان در منازل استیجاری است، بر این اساس هماهنگی‌های لازم با اتحادیه مشاوران املاک انجام شده است و حدود ۵۰ واحد صنفی از سوی اتحادیه انتخاب و به وسیله نصب بنر سر در این واحدها مشخص شده است.

وی گفت: از شهروندانی که تمایل دارند منازل خود را برای اسکان مسافران در اختیار مسافران قرار دهند، درخواست داریم تنها از طریق مبادی قانونی و واحدهای صنفی مجاز برای این موضوع اقدام کنند تا مشکلی برای آن‌ها و مسافران به‌وجود نیاید.

رئیس رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش اصفهان از تجهیز و آماده سازی ۵۰۰ باب مدرسه برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی در کلان‌شهر اصفهان خبر داد.

مهدی منتجب افزود: سایر مناطق استان اصفهان نیز در حال برنامه‌ریزی مناسب به‌منظور تخصیص فضا برای اسکان مططلوب و شایسته مسافران نوروزی هستند.