به گزارش «دنیای اقتصاد»  و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به عملیات تعریض در بزرگراه شهید خرازی اظهار کرد: با توجه به لزوم تکمیل رینگ چهارم و انجام اصلاحات ترافیکی ضروری‌تر در کلان شهر اصفهان به نظر می‌رسد تمرکز مدیریت شهری بایستی بر تکمیل اولویت‌ها باشد و اساسا بزرگراه شهید خرازی با توجه به ساختاری که دارد امکان تعریض‌های مقطعی را ندارد.

وی افزود: هر گونه مسوولیت در برابر عواقب احتمالی ترافیکی درخصوص اقدامات عمرانی غیر ضروری و تخصصی متوجه پیمانکار و مجری مربوطه خواهد بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: در حالت های عادی که ترافیک کلان‌شهر اصفهان روان است؛ بزرگراه شهید خرازی در تمام ساعات روز ترافیک سنگین دارد و از تراکم بسیار بالایی برخوردار و موجب کلافه شدن شهروندان و مسافران می‌گردد.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیت عمرانی در بزرگراه شهید خرازی نیازمند مصوبه شورای ترافیک استان، تاییدیه تخصصی پلیس با پیش‌بینی مسیر جایگزین مناسب و حتی تکمیل رینگ چهارم است. محمدی گفت: اجرای پل روضاتی بر روی بزرگراه شهید خرازی و تعریض غیر کارشناسی و بی‌خاصیت این بزرگراه فقط مشکلات ترافیکی برای شهروندان و مسافران در طول اجرای عملیات ایجاد می‌کند و نظر پلیس نیست و حتما بایستی در شورای ترافیک استان مصوبه بگیرد.

گفتنی است؛ پلیس برابر اختیارات قانونی مواد ۲۱۱ و ۲۱۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اقدام قانونی می‌کند.  چند روز گذشته حسین حق‌شناس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه عمرانی حمل و نقلی در تابستان جاری خبر داد که یکی از مهمترین آنها تعریض بخشی از بزرگراه شهید خرازی بین خیابان آتشگاه و خیابان شهید اشرفی‌اصفهانی از طریق حذف فضای سبز این قسمت با برآورد هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

وی هدف از این اقدام را بهبود شرایط حمل‌ونقل و رفع گلوگاه‌های ترافیکی سطح معابر شهری به همراه طی کردن مراحل مطالعات، طراحی، تصویب، تأمین بودجه و تمهیدات اجرایی با سازمان عمران شهرداری و هدایت ترافیکی با همکاری پلیس راهور عنوان کرده بود.