وی در خصوص عملکرد این تجهیز گفت: گندله تخلیه‌شده توسط واگن برگردان شماره ۱ به‌وسیله نوار نقاله‌های موجود به مخزن (Buffer bin) انتقال می‌یابد و از طریق دو فیدر با ظرفیت‌های تخلیه ۱۵۰۰ تن بر ساعت و با کمک نوار نقاله‌های تعبیه‌شده توسط ماشین انباشت جدید (Stacker) به ظرفیت ۱۵۰۰ تن بر ساعت در پارک‌های ۱ و ۲ ذخیره می‌گردد. با انجام این پروژه، ظرفیت انباشت مکانیزه به میزان یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیر اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه، ماشین انباشت مذکور با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا طراحی و با رویکرد استفاده حداکثری از توان ساخت داخل، در شرکت آذرطیف سپاهان ساخته شد و بدون حضور سوپروایزر خارجی و با کمک متخصصان داخلی، تست و با موفقیت هم‌زمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شد.

خادم کیمیایی تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماشین انباشت و برداشت می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش ظرفیت انباشت گندله در ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه به میزان ۱۵۰۰ تن بر ساعت؛ بهره‌مندی از سیستم آنتی‌کولوژن برای جلوگیری از برخورد با دستگاه‌های مجاور و دپوی مواد؛ استفاده از سیستم ترمز هیدرولیک بین ریل و بوژی جهت پایداری ماشین در مواقع اضطراری؛ ارتقای ایمنی ماشین به‌علت استفاده از دو جک هیدرولیک جهت تغییر زاویه بوم.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۲۰۰ تن اسکلت فلزی در ساخت این ماشین به کار رفته است، گفت: عمده متریال استفاده شده برای ساخت این قطعات، ورق فولادی S۳۵۵J۲+N است. این قبیل ورق‌ها یک فولاد سازه‌ای با کربن کم و مقاومت کششی بالاست که دارای قابلیت جوشکاری و فرم‌دهی مناسب است. برش‌کاری متریال این قطعات با بهره‌گیری از برش لیزر و پلاسما انجام گرفته و موجب دست‌یابی به دقت بالای فیت‌آپ و مونتاژ و ارتقای کیفیت جوش گردیده است.

خادم کیمیایی در اهمیت طراحی و ساخت این تجهیز گفت: با توجه به حساسیت ماشین و لزوم رعایت تلرانس‌های هندسی و انطباقات، حداکثر دقت در ماشین‌کاری تجهیزات صورت گرفته است. با توجه به شرایط سایت و با در نظر گرفتن توالی نصب قطعات، پیش‌مونتاژ و جوشکاری در محل انجام و کنترل‌های کیفی و نقشه‌برداری صورت گرفت.