تشدید نظارت‌ بر احیای بافت فرسوده شهرهای اصفهان ضروری است

به گزارش دنیای اقتصاد روابط عمومی استانداری اصفهان به نقل از سید رضا مرتضوی اضافه کرد: در صورت بروز هرگونه تخلف با هماهنگی شهرداری‌ها و نظام مهندسی با متخلفان بصورت جدی برخورد و از ادامه کار ممانعت شود.

وی در جلسه شورای مسکن و بازآفرینی شهری، گفت: هدف دولت از طرح‌های ساخت مسکن، خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن است نه اینکه به تعداد واحدهای مسکونی افرادی که دارای خانه هستند اضافه شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در این زمینه انتظار می‌رود راهکارهای مقابله با این موضوع توسط سازمان بازرسی و نمایندگان مجلس به استان اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت حضور نمایندگان مجلس در شورای مسکن استان، می‌توانستیم رویکرد مجلس شورای اسلامی در این باره را دریابیم.

مرتضوی تأکید کرد: کمیته‌ای با محوریت دفتر فنی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط بمنظور رفع این مشکل، تشکیل و پیشنهادی برای رفع این چالش با امکانات موجود، تدوین و مطرح شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: پیشنهاد تدوین شده توسط این کمیته در شورای دستگاه‌های نظارتی مطرح خواهد شد تا طبق این رویکرد، روش ارزیابی و راهکارهایی که سبب تحقق اهداف دولت در خانه‌دار کردن افراد فاقد مسکن است محقق شود.

وی درباره بازآفرینی شهری نیز گفت: یکی از ملاک‌های مد نظر برای کارآمد قرار دادن عملکرد شهرداری‌ها، احیای بافت ناکارآمد شهری است.