اصفهان از اعتبارات سایر نهادها در امر مدرسه‌سازی بی‌بهره است

محمدرضا ابراهیمی در نشست با مُنتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالیست که بیش از ۱۳۰ مدرسه در اصفهان متأثر از پدیده فرونشست است.

وی اظهار کرد: همچنین در زمان حاضر در این استان ۳۴۰ واحد آموزشی نیمه‌تمام با ۲ هزار کلاس درس وجود دارد که برای تکمیل آنها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اهمیت تامین نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: در گذشته بر اثر کمبود نیروی انسانی، تفکر برون‌سپاری شکل گرفت و برخی بدنبال کوچک کردن آموزش و پرورش و واسپاری کار آن به بخش خصوصی بودند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، دانشگاه فرهنگیان تنها مسیر ورود به آموزش و پرورش عنوان شده است، یادآور شد: در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا تعداد جذب شدگان دانشگاه فرهنگیان در قالب دانشجو معلم افزایش یابد که از ۲۵ هزار نفر در سال‌های گذشته به ۲ هزار و ۷۰۰ هزار نفر در سال گذشته رسید.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امسال با مصوبه مجلس تعدادی نیرو در رشته‌های مشاوره، پرورشی و تربیت‌بدنی استخدام خواهند شد، تصریح کرد: پرداخت بموقع حق‌التدریس و مطالبات فرهنگیان می‌تواند بخش قابل‌توجهی از کسری نیرو در سال آینده را جبران کند.

وی، عدالت آموزشی را از دستاوردهای بسیار خوب مجلس فعلی عنوان کرد و گفت: امسال بیش از ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در امتحانات شرکت می‌کنند که این امتحانات باید با تمام استانداردهای کنکور سراسری انجام شود.