از همین رو در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد اخبار در این حوزه هستیم که طبق روال در وب‌سایت کدال بخش افشای اطلاعات بااهمیت منتشر می‌شود. در این ارتباط روز گذشته ۱۴ مورد افشای اطلاعات با موضوع «مزایده» ارائه دادند که مفاد دو مورد از آنها «عدم حصول نتیجه در مزایده» و مابقی به شرح و توضیح «برگزاری یا نتیجه مزایده» پرداخته بودند. از میان این ۱۴ مورد، ۳ نماد «ختراک»، «کترام» و «ولملت» اطلاعات با اهمیت گروه الف داشتند. در ارتباط با شرکت ریخته‌گری تراکتور‌سازی ایران (ختراک) دو اطلاعیه جداگانه منتشر شده که موضوع هر دو آنها به دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات آنها مرتبط می‌شود. در این دو اطلاعیه خبر داده شده که قطعات ریخته‌ چدنی فروش رفته به دو شرکت موتورسازان تراکتور‌سازی و تامین قطعات تراکتور‌سازی ایران با قیمت بالاتری محاسبه خواهد شد.

طبق اطلاعیه اول «بر اساس توافق با شرکت موتورسازان تراکتور‌سازی ایران و تصویب هیات‌مدیره، نرخ‌های فروش محصولات ریخته چدنی فروش رفته این شرکت به مشتری فوق الذکر از اول مهر ماه ۱۳۹۹، به‌طور میانگین به میزان ۵۰ درصد افزایش می یابد.» در اطلاعیه دوم هم گفته شده است:« بر اساس توافق با مشتری عمده (شرکت تامین قطعات تراکتور‌سازی ایران) و تصویب هیات‌مدیره، نرخ‌های فروش محصولات ریخته‌چدنی فروش رفته این شرکت به مشتری فوق‌الذکر از اول دی ۱۳۹۹، به‌طور میانگین به میزان ۴۵ درصد افزایش می‌یابد.» این دو محصول مجموعه رقمی حدود ۶۴‌درصد از کل درآمد سال گذشته شرکت را دربرمی‌گرفته است.

شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام) هم در اطلاعیه‌ای با همین موضوع اعلام کرده است: «هیات‌‌مدیره پیرو نامه مورخ ۲۷/ ۱۱/ ۱۳۹۹ انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی و تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات و با عنایت به کشش بازار،نرخ فروش محصولات شرکت به میزان ۲۵ درصد از تاریخ ۰۱/ ۰۱/ ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت.»

بر اساس این اطلاعیه افزایش نرخ مذکور بر درآمدهای عملیاتی هیات‌‌مدیره پیش‌بینی شده برای سال ۱۳۹۹ اثری نخواهد داشت و گفته شده که با توجه به در دسترس نبودن ترکیب تولید و فروش در سال آینده، اثر افزایش نرخ مذکور بر درآمدهای سال آینده متعاقبا اعلام خواهد شد.

محصولاتی که طی این فرآیند مشمول افزایش قیمت قرار گرفته است، ۹۹ درصد از کل درآمدهای شرکت تکسرام در سال مالی گذشته را به خود اختصاص می‌داده است. سومین اطلاعیه گروه الف هم از سوی شرکت واسپاری ملت منتشر شده است. در این اطلاعیه از انتقال ۴۹۹ میلیون سهم واسپاری ملت به ارزش ۴/ ۷۲ میلیارد تومان از شرکت گروه مالی ملت به شرکت بهساز مشارکت‌های ملت (از شرکت‌های تابعه بانک ملت) و همین‌طور مطابق با تصویب‌نامه بانک ملت خبر داده شده است.