فولاد

فولاد مبارکه بیش از ۷/ ۱۲هزار میلیارد تومان در بهمن فروش داشته که حدود ۴درصد نسبت به فروش ۳/ ۱۳هزار میلیارد تومانی ثبت‌شده در دی افت داشته است. با این حال، فروش بهمن ۷/ ۷درصد بالاتر از میانگین ماه‌های قبل سال است. همچنین شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳/ ۵۲درصد افزایش درآمد داشته است.

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه در کدال، تمام درآمد این شرکت در بهمن در بازار داخلی محقق شده است. البته مقدار صادرات در بهمن‌ماه ۵۰هزار و ۸۵۶تن بوده که در این آمار محاسبه نشده است.

«فولاد» در بهمن ۶۰۷ هزار تن از محصولات خود را به فروش رسانده که اندکی نسبت به فروش ۶۱۱ هزار تن در دی افت داشته است. نرخ فروش محصولات گرم شرکت، حدود ۴درصد در بهمن افت داشته است.

فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون بیش از ۱۳۱هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۹۸درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. فروش این مدت شرکت، بیش از ۶/ ۶میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افت ۵درصدی حکایت دارد.

پتایر

تولیدی ایران‌تایر در بهمن‌ماه ۱۱۹میلیارد تومان درآمد داشته که تمام آن مربوط به فروش داخلی شرکت است. میانگین فروش ۹ماه سال ۱۱۹میلیارد تومان بوده است. همچنین میانگین فروش ماهانه سال مالی قبل ۹۴میلیارد تومان ثبت شده است. شرکت در این ماه ۲هزار و ۲۳۱تن محصول تولید کرده و ۲هزار و ۴۹تن فروخته است.

درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۹درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۰۸/ ۰درصد کاهش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹/ ۶ درصد کاهش درآمد داشته است.

بر اساس آمارها، جمع فروش ۱۱ماهه این شرکت به هزار و ۳۱۰میلیارد رسیده که این رقم از فروش ۲۳هزار و ۳۹۳تن محصول شرکت به دست آمده است. شرکت در سال گذشته ۲۷هزار و ۶۳۵تن محصول فروخته بود. عمده محصولات شرکت تایر بایاس و تایررادیال سیمی است.

جمع تولید «پتایر» در ۱۱ماه امسال هم ۲۴هزار و ۱۹۳تن شده است. این رقم سال گذشته ۲۷هزار و ۵۸۶تن بود.

نرخ فروش تایر رادیال سیمی در این ماه ۵۵هزار و ۱۸۲تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است. شرکت این محصول را در ۱۱ماه سال جاری با نرخ ۵۶هزار تومان و در سال گذشته با نرخ ۴۰هزار و ۲۰۰تومان فروخته است.

کرازی

کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی در بهمن‌ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۳/ ۶۷میلیارد تومان درآمد داشته که ۸۳/ ۷۸درصد آن مربوط به فروش داخلی و ۱۷/ ۲۱ درصد‌ آن مربوط به کل صادرات شرکت است. درآمد شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۱۳/ ۴۲درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۰۳/ ۲۷درصد افزایش داشته است. همچنین شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۲/ ۵۲درصد افزایش درآمد داشته است. میانگین فروش ماهانه کرازی برابر با ۵۴میلیارد تومان بوده و فروش ۱۱ماهه شرکت برابر با ۵۹۷میلیارد تومان شده است. تولید شرکت در ۱۱ماه برابر با ۵۸هزار و ۸۲۹تن محصول دارویی و غیردارویی بوده که در دی و بهمن‌ماه نیز به ترتیب تولید ۴هزار و ۹۶۸تنی و ۵هزار و ۴۸۵تنی را گزارش کرده است.

فروش کرازی در ۱۱ماه برابر با ۵۹هزار و ۳۷۲تن بود که در دی و بهمن فروش ۴هزار و ۴۳تنی و ۵هزار و ۷۲۱تنی داشته است.

نرخ فروش محصولات دارویی نسبت به ماه گذشته رشد ۵درصدی و نرخ فروش محصولات غیردارویی نسبت به ماه گذشته رشد ۵درصدی داشته و به ترتیب برابر با ۱۳۱هزار و ۱۰۹ریال و ۱۱۴هزار و ۸۹۱ریال به ازای هر کیلو بود است.

شفن

پتروشیمی فن‌‌آوران در بهمن‌ماه حدود هزار و ۱۴۲میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به دی ۳۴درصد رشد کرده است. مقدار تولید متانول و فروش آن در بهمن به ترتیب برابر با ۸۳هزار و ۸۶۴تن و ۹۶هزار و ۹۱۳تن بوده که مقدار تولید ۵درصد و مقدار فروش ۲۹درصد نسبت به دی‌ماه رشد داشته است. فروش شرکت در این دوره نسبت به ماه قبل ۱۴/ ۳۴درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۷۱/ ۴۵درصد افزایش داشته است.

طبق آمارها از کل درآمد بهمن‌ماه این شرکت ۹۳/ ۲۸درصد مربوط به فروش داخلی و ۰۷/ ۷۱درصد مربوط به کل صادرات شرکت است.

نرخ فروش متانول در بهمن‌ماه به‌طور متوسط حدود ۰۶/ ۸میلیون تومان بوده که ۲ درصد نسبت به دی‌ماه رشد داشته است.

مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به رقمی بالغ بر ۸هزار و ۹۸۸میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل ۹۰درصد رشد نشان می‌دهد.

شاروم

پتروشیمی ارومیه در بهمن‌ماه حدود ۱۵۲میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به دی ۷۹ درصد و نسبت به میانگین ماه‌های قبل ۲۸۸رشد داشته است. مقدار تولید سولفات‌پتاسیم و فروش آن در بهمن به ترتیب برابر با هزار و ۱۵۸تن و ۷هزار و ۳۶۲تن بوده که مقدار تولید ۱۶درصد کاهش و مقدار فروش ۱۲۷درصد نسبت به دی‌ماه رشد داشته است. نرخ فروش سولفات‌پتاسیم در بهمن‌ماه حدود ۶/ ۱۵میلیون تومان بوده که ۲ درصد نسبت به دی‌ماه کاهش داشته است. مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به رقمی بالغ بر ۵/ ۵۴۴میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل ۱۷۴درصد رشد نشان می‌دهد.

فسبزوار

سال مالی پارس فولاد سبزوار منتهی به آذر است. قطعی گاز فسبزوار در بهمن به اوج خود رسیده و تولید و فروش این شرکت به صورت کامل متوقف شده است. این درحالی است که در ماه مشابه سال گذشته، شرکت با مشکلات به مراتب کمتری مواجه بود. این شرکت در دی، ۵۴میلیارد تومان فروش داشت. فروش مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۰۲هزار تن آهن اسفنجی به ارزش ۷۰۲میلیارد تومان بود.

شرکت در بهمن هیچ‌گونه تولید و فروشی نداشت. در دی نیز وضعیت مشابه بود و تنها ۲هزار و ۲۰۰تن آهن اسفنجی تولید کرد و ۵هزار و ۶۰۰تن فروخت. فسبزوار تقریبا موجودی کالای ساخته‌شده‌ای ندارد و تا زمانی‌که گاز شرکت قطع است، این روند ادامه‌دار خواهد بود.