در این بین نیز لازم به ذکر است که شرکتی با‌ نماد «شپاکسا» نیز در گزارش خود اعلام کرد مجوز افزایش نرخ معادل ۶/ ۱۸‌درصدی محصول صابون را دریافت کرده است. قابل‌ذکر است که اطلاعات و صورت‌های مالی ۹‌ماهه «ساربیل» نیز ۷۹‌درصد افزایش درآمد عملیاتی حاصل از فروش سیمان و کلینکر داخلی و صادراتی داشته است. شایان ذکر است که در گزارش اصلاحی ‌نماد «شبریز» کاهش تولید سه‌ماهه سال‌جاری نسبت به دوره قبل کاهش داشته است.

فرابورس: شرکت فرابورس ایران خبر از ثبت افزایش سرمایه طبق مجوز صادرشده براساس تصمیمات مجمع‌عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۰/ ۶/ ۱۴۰۱ از مبلغ ۷۰۰میلیارد‌تومان به مبلغ ۸۴۰ میلیارد‌تومان داد که این مبلغ به ترتیب ۸۵‌میلیارد از محل سود انباشته، ۵۵‌میلیارد از محل اندوخته تامین‌شده و در تاریخ ۱۹/ ۷/ ۱۴۰۱در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

غمینو: شرکت صنایع غذایی مینو شرق، در گزارش ۶‌ماهه منتهی به شهریور سال‌جاری از افزایش بیش از ۱۱۰‌درصدی درآمد عملیاتی نسبت به ۶‌ماهه مشابه سال‌قبل خبر داد. همچنین میزان تولید این شرکت در نیمه اول سال‌جاری با کاهش اندکی همراه بوده و نزدیک به ۶‌میلیون از انواع محصولات پفک و بیسکوئیت و تافی بوده است؛ اما با اعمال افزایش نرخ فروش محصولات موجب افزایش مبلغ فروش شده است. همچنین در پی افزایش مبلغ فروش ذکر شده سود ناخالص با افزایش ۲۳۲‌درصدی از۴۵ میلیارد‌تومان به ۱۵۰ میلیارد‌تومان رسیده است.

شبریز: پالایش نفت تبریز با انتشار گزارشی، برخی اقلام گزارش فعالیت ماهانه منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ را اصلاح کرد. طبق این گزارش میزان فروش در سه‌ماه اول سال‌ یک‌میلیون و۵۹۱‌هزار مترمکعب شامل محصولاتی مانند نفت گاز، بنزین، وکیوم‌باتوم و قیر بوده است که اندکی نسبت به سه‌ماه سال‌گذشته افت داشته است.

شپاکسا: شرکت شپاکسا طی گزارشی اعلام کرد، مجوز افزایش نرخ فروش محصول از طرف انجمن صنایع شوینده بهداشتی ایران تایید شده و شرکت مذکور مجاز است نرخ فروش انواع صابون را به میزان ۶/ ۱۸درصد از تاریخ ۲۰مهر۱۴۰۱ افزایش دهد. همچنین شرکت مقیاس اثرات مالی این رویداد را نسبت به کل درآمد فروش در سال‌های قبل به میزان ۳۳‌درصد عنوان کرده است.

قچار: شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهار محال در ادامه افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب مبنی‌بر واردات شکر خام مالکیتی به میزان ۵۱۵/ ۱۸تن در تاریخ ۷ شهریور ماه، در این افشا به زمان بهره‌برداری از آن (با توجه به طی شدن مراحل اداری ترخیص در گمرک، دوره مصرف شکر خام و فروش شکر تصفیه شده حاصل از آن) اشاره کرده است که شرکت اعلام کرده است از هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و محموله در ۶‌ماه دوم سال‌تصفیه و وارد بازار می‌شود.

کطبس: شرکت زغال‌سنگ نگین طبس در اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶‌ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ از افزایش ۲۵‌درصدی درآمد عملیاتی شرکت نسبت به ۶‌ماه اول سال‌گذشته داد.

همچنین میزان فروش زغال‌سنگ در ۶‌ماه امسال با افزایش ۴‌هزار تنی به ۱۲۵‌هزار‌تن رسید. علاوه براین نرخ فروش از یک‌میلیون و ۱۲۰‌هزار‌تومان به یک‌میلیون و ۳۳۰‌هزار‌تومان در سال‌جاری رشد داشته است.

اپرداز: شرکت آتیه‌داده‌پرداز که در گروه اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارد در گزارش خود اطلاعات و صورت‌های مالی منتهی به نیمه اول سال‌جاری را منتشر کرد.

این شرکت افزایش بیش از ۱۰۰‌درصدی در میزان درآمدهای عملیاتی داشته و با رشد ۳۲‌درصدی سود ناخالص، ۲۶‌درصدی سود عملیاتی و ۲۲‌درصدی سود خالص همراه بوده است.

همچنین افزایش سود هر سهم در نیم‌سال‌جاری نسبت به سال‌گذشته ۴۶‌درصد کاهش داشته است. قابل‌ذکر است که در این گزارش درآمد محقق شده در دوره ۶‌ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ به میزان ۳۸۹ میلیارد‌تومان بوده که برآورد شرکت برای پایان سال‌مالی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد‌تومان است.

سخاش: پیرو مجوز افزایش سرمایه شرکت سیمان خاش که این افزایش از مبلغ ۷‌میلیارد و پانصد‌میلیون‌تومان به مبلغ ۲۰میلیارد‌تومان (از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی) بوده است، نتایج حاصل از فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده به این شرح است:

 ۱۹‌میلیارد و ۳۴۷‌میلیون‌تومان مبلغ فروش این حق‌تقدم‌ها و همچنین ۲۷۰‌میلیارد حاصل هزینه‌ها و کارمزد‌های مربوط به‌فروش بوده است.

وگردش: بانک گردشگری در اطلاعیه‌ای عدم‌حصول نتیجه از مزایده برگزارشده در تاریخ ۲۷ شهریور سال‌جاری را اعلام کرد. طبق این اطلاعیه، بانک گردشگری در نظر داشت در راستای رعایت اجرای بندهای ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال‌۱۳۹۴ و دستور‌العمل سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار، نسبت به واگذاری بخشی از سهام خود در شرکت‌ها از طریق مزایده اقدام کند که از تمام سرمایه‌گذاران و متقاضیان دعوت کرد تا درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ۲۷/ ۰۶/ ۱۴۰۱ به دبیرخانه مرکزی بانک ارسال کنند و تاریخ بازگشایی پاکت‌های مزایده روز شنبه مورخ ۱۶/ ۰۷/ ۱۴۰۱ بود که این امر به سرانجام نرسید.

ساربیل: شرکت سیمان آرتا اردبیل (سیمان اردبیل و آهک آذرشهر) در گزارش منتشرشده خود که شامل اطلاعات و صورت‌های مالی ۹ منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ است، افزایش بیش از ۷۹‌درصدی درآمدهای عملیاتی نسبت به ۹‌ماه سال‌گذشته را به ثبت رساند.

 همچنین تعداد تولید و فروش داخلی و صادراتی این شرکت به ترتیب یک‌میلیون و ۵۱۵‌تن و ۷۳۷‌هزار‌تن از مجموع محصولاتی مانند سیمان و کلینکر بوده است.