«وسدید»

 گروه صنعتی سدید اعلام کرد، پیرو نامه ۱۲۹۹-۰۱ مورخ ۲۴/ ۰۹/ ۱۴۰۱ شرکت تولید پمپ‌‌‌های بزرگ و توربین آبی با مالکیت ۹۵درصدی متعلق به گروه صنعتی سدید، شرکت مذکور موفق به اخذ مبلغ ۲۳میلیون یورو پروژه شده که نهایی و ابلاغ شده است.

با توجه به اینکه شرکت فرعی پتکو براساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده منتهی به ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۱ دارای سود انباشته‌ای به مبلغ ۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بوده، اجرای این قراردادها باعث افزایش سودآوری شرکت مذکور خواهد شد و اثرات مالی آن تا سال ۱۴۰۲ تحقق خواهد یافت و در صورت تقسیم سود موجب شناسایی درآمد در شرکت اصلی و به تبع آن تاثیرگذاری مثبت بر کاهش زیان تلقی گروه سدید خواهد شد.

«ختور»

 شرکت رادیاتور ایران، از فروش محصول به شرکت تراکتورسازی تبریز خبر داد. نرخ فروش این محصولات، به میزان ۸/ ۱۳‌درصد افزایش یافته است.

«ولانا»

 شرکت لیزینگ آریادانا از تغییر سهامدار نهایی خود خبر داد. شرکت سرمایه‌گذاری بهمن اصالتا و وکالتا ۱۰۰‌درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی ایرانیان را که مالک ۲۹درصد شرکت لیزینگ آریاداناست، به شرکت نیکان توسعه زنوز (سهامی‌خاص) اصالتا و وکالتا (از جانب شرکت‌های توسعه سرمایه‌گذاری دریک (سهامی‌خاص)، آشیانه تعمیراتی شهریار (سهامی‌خاص)، مجتمع آهن و فولاد قائم سبلان (سهامی‌خاص) و فنی و مهندسی سترگ آذران (سهامی‌خاص)) واگذار کرده است. یادآور می‌شود شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی ایرانیان همچنان ۲۹‌درصد سهام شرکت لیزینگ آریادانا را در اختیار دارد.

«وبهمن»

 شرکت سرمایه‌گذاری بهمن از واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی ایرانیان خبر داد. خریدار شرکت نیکان توسعه زنوز (سهامی‌خاص) اصالتا و وکالتا شرکت توسعه سرمایه‌گذاری دریک (سهامی‌خاص)، شرکت آشیانه تعمیراتی شهریار (سهامی‌خاص)، شرکت مجتمع آهن و فولاد قائم سبلان (سهامی‌خاص) و شرکت فنی و مهندسی سترگ آذران (سهامی‌خاص) هستند که غیر‌بورسی بوده و در زمینه ساخت واحد‌های عمرانی و مجتمع‌های خدماتی فعالیت دارند.

«ارفع»

 آهن و فولاد ارفع از توقف بخشی از فعالیت‌‌‌های خود خبر داد. با توجه به اخطاریه‌های واصله از شرکت ملی گاز مبنی بر رعایت محدودیت مصرف گاز و حساسیت و اهمیت موضوع تامین انرژی در فصل سرد سال و ناترازی عرضه گاز طبیعی و مصوبات نهادهای بالادستی در راستای تامین پایدار گاز مصرف‌کنندگان بخش خانگی و عمومی، قطعی گاز و کاهش فعالیت تولیدی این شرکت به اطلاع عموم می‌رسد. در همین راستا به‌رغم پیگیری‌‌‌ها و مکاتبات به عمل آمده با شرکت ملی گاز، تعیین زمان کاهش یا قطعی گاز و تاثیر آن بر فعالیت شرکت میسر نیست. در این شرایط، پیش‌بینی می‌شود قطعی موقتی گاز حدود یک‌ماه به طول بینجامد که موجب کاهش تولید حدود ۱۰۰‌هزار تن آهن اسفنجی در واحد احیا می‌شود. بنابراین به‌منظور جلوگیری از توقف واحد فولادسازی، تدابیر لازم به جهت تامین این میزان در دستور کار قرار گرفته است.

«وملی»

 سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی اعلام کرد، از تاریخ گزارشگری قبلی تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از افزایش سود عملیاتی تلفیقی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و همچنین ناشی از رشد شاخص کل بورس در روزهای اخیر است.

«شپارس»

 شرکت بین‌المللی محصولات پارس، در خصوص دلایل تغییر سود عملیاتی به میزان ۳۰‌درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل به استحضار می‌‌‌رساند مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده ۱۲ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ کاهش سود عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه قبل، عمدتا ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه داخلی، افزایش نرخ جهانی برخی از مواد خارجی و همچنین افزایش نرخ ارز و عدم‌اصلاح نرخ فروش محصولات داخلی مصوب و تصمیم آنی دولت مبنی بر حذف درج قیمت مصرف‌کننده و درج قیمت تولیدکننده روی محصولات بوده که باعث شد بازار در مقابل شوک این تصمیم‌گیری افت قابل‌توجهی نشان دهد. موارد مذکور باعث افزایش بهای تمام‌‌‌شده و هزینه‌‌‌های عملیاتی و کاهش سودآوری شرکت در دوره جاری نسبت به دوره قبل شد.

«غشصفا»

 پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، از مبلغ ۸۳میلیارد و ۵۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۱۱۵میلیارد تومان از محل سودانباشته به‌منظور اصلاح ساختار مالی، استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه و همچنین جلوگیری از خروج نقدینگی بوده که در تاریخ ۲۴/ ۰۹/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«دتهران»

 پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت داروسازی تهران‌دارو، از مبلغ ۶میلیارد تومان به ۵۴میلیارد تومان از محل سود انباشته به‌منظور اصلاح ساختار مالی به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.