«خساپا»: شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا در خصوص شایعه منتشرشده شفاف‌سازی کرد. بر این اساس شرکت مذکور عنوان کرد پیرو اخبار منتشرشده در پایگاه خبری شورای رقابت مبنی بر تصویب دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، کلیه اطلاعات مربوط به بهای تمام‌شده محصولات براساس آخرین صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و نیز آنالیز نهاده‌‌‌های تولید و تغییرات آن در بازه‌‌‌های زمانی مختلف طی نامه‌ای به شماره ۶۴۴۳۳۳ در تاریخ ۱۹بهمن ۱۴۰۱ و نیز درخواست صدور مجوز تعدیل نرخ‌های فروش محصولات توسط شرکت سایپا به شورای رقابت ارسال شد. لازم به ذکر است که عرضه محصولات در بورس‌کالا یکی از روش‌های فروش مدنظر این شرکت بوده که درصورت صدور مجوزهای لازم نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام خواهد شد.

«خنصیر»: مهندسی نصیر ماشین از برگزاری یک مزایده خبر داد. شرکت مذکور عنوان کرد که در نظر دارد در اجرای مصوبه هیات‌مدیره خود تمام ششدانگ کارخانه واقع در شهرک صنعتی محمودآباد استان قم در کیلومتر ۱۸ اتوبان قم-تهران، شهرک صنعتی محمودآباد، ابتدای فاز۲، بلوار امام علی شرقی را واگذار کند. بر این اساس با توجه به وکالت هیات‌مدیره شرکت مهندسی نصیرکیان در خصوص فروش کارخانه واقع در آدرس فوق از طریق مزایده به‌‌‌صورت یکجا واگذار می‌شود‌‌‌. بنابراین متقاضیان برای هماهنگی بازدید و دریافت اسناد مزایده تا ساعت ۹صبح مورخ ۳اسفند ۱۴۰۱ به یوسف‌آباد، خیابان اسدآبادی مراجعه کنند. ضمنا تاریخ بازگشایی مدارک در تاریخ ۳اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰صبح است و شرایط پرداخت به‌‌‌صورت توافقی و با تصویب هیات‌مدیره خواهد بود.

«وپست»: پست بانک ایران از عرضه عمده سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت بیمه تجارت نو در نماد «بنو۴» خبر داد. عطف به نامه شماره ۲۰۹۶ در تاریخ ۲۵بهمن ۱۴۰۱، شرکت کارگزاری فارابی (سهامی خاص)، تعداد ۹۳۵میلیون و ۵۵۹هزار و ۹۹۸سهم معادل ۵۸/ ۱۵درصد از سهام شرکت بیمه تجارت نو (سهامی‌عام) به‌طور عمده و نقد، به‌‌‌صورت تجمیعی از طریق بازار دوم فرابورس ایران عرضه خواهد شد. بنابراین تاریخ عرضه آن روز یکشنبه مورخ ۲۸اسفند ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«دتولید»: شرکت داروسازی تولید دارو از مجوز افزایش نرخ برخی از محصولات خود رونمایی کرد. بر این اساس شرکت مذکور بیان کرد در راستای رعایت مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل افشای اطلاعات، نرخ فروش تعدادی از محصولات این شرکت به‌‌‌جهت پوشش هزینه‌‌‌های ناشی از افزایش قیمت مواداولیه و براساس مجوزهای سازمان غذا و دارو افزایش یافته است. در این میان شرکت اعلام کرد که فروش محصول فوق نسبت به کل دارایی‌‌‌ها در سال مالی قبل در حدود ۳۹/ ۰درصد و نسبت به کل درآمد فروش در سال مالی قبل حدود ۷۸/ ۰درصد بوده است.

«دامین»: داروسازی امین از دانش‌بنیان شدن خود خبر داد. شرکت مذکور اعلام کرد که براساس ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت داروسازی امین به‌‌‌عنوان شرکت مستعد دانش‌بنیان در حوزه فناوری و فرآورده‌‌‌های پیشرفته داروسازی، تشخیص و درمان شناخته شده است. بنابراین روند مذاکرات در این زمینه ادامه داشته و هرگونه رویدادی که رقم بخورد شفاف‌‌‌سازی خواهد شد.

«ثامان»: شرکت سامان‌گستر اصفهان در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده خود توضیحاتی ارائه کرد. شرکت مذکور اعلام کرد زیان انباشته شرکت پردیس ساخت سپاهان در پایان سال مالی منتهی به ۳۱خرداد ۱۴۰۱ مبلغ ۲میلیارد و ۵۹میلیون تومان بوده که باتوجه به تاکیدات و مصوبات مجامع و هیات مدیره شرکت، برای برون‌رفت از وضعیت فعلی و استفاده از ظرفیت‌‌‌های این شرکت مقرر شده است حضور در مناقصات پروژه‌‌‌های مختلف در جهت ایجاد درآمد و سود متناسب برای جبران زیان انباشته و افزایش درآمدهای عملیاتی توسط این شرکت صورت بپذیرد. درحال حاضر اقدامات موثری از قبیل حضور در پروژه طرح نهضت ملی مسکن و طرح توسعه بیمارستان خانواده و... توسط شرکت پردیس ساخت صورت پذیرفته است. همچنین در خصوص شرکت سامان‌جم نقش‌جهان به دلیل زیان‌آور بودن در سال مالی منتهی به ۳۱خرداد ۱۳۹۶ و شرکت ‌ای‌اس‌گستر نیز در سال مالی منتهی به ۳۱شهریور ۱۳۹۲ تصمیم به توقف عملیات گرفته شده و تاکنون نیز فعالیتی نداشته است. در این میان تعیین‌تکلیف نسبت به فعالیت یا عدم‌فعالیت شرکت‌های مذکور جزو برنامه‌‌‌های شرکت سامان گستر است.