وی با تاکید بر اینکه در فصل تدوین لایحه بودجه اکثر تحلیلگران منتظر مشخص شدن سمت و سوی درآمدی دولت هستند، اضافه کرد: هرچقدر میزان کسری بودجه دولت بیشتر باشد، احتمال افزایش درآمدهای دولت به دلیل تغییر قوانین و مقررات دور از ذهن نخواهد بود. این کارشناس بازار سرمایه با بیان ‌‌‌اینکه تصمیم‌گیری برای صنعت بدون توجه به نظرهای صاحبان صنایع و پشت درهای بسته رضایت فعالان اقتصادی را جلب نخواهد کرد، توضیح داد: بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری و وضع قانون و مقررات، با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و بالاخص صادرکنندگان هم‌‌‌اندیشی و همفکری صورت گیرد؛ چرا که در شرایط تحریم صادرکنندگان نقش قابل‌توجهی در تامین ارز موردنیاز کشور داشته‌‌‌اند و بخش قابل‌توجهی از این صادرات از سوی شرکت‌های بزرگ بورسی ازجمله پتروشیمی‌‌‌ها و فولادی‌‌‌ها صورت گرفته است.

او یادآوری کرد: این شرکت‌ها به سبب اعمال تحریم‌‌‌ها متحمل هزینه‌‌‌های زیادی شده‌‌‌اند. بنابراین منطقی نیست که با تحمیل هزینه بیشتر، فرصت تحقیق و توسعه از این شرکت‌ها گرفته شود. جاویدی، ثبات در تصمیم‌‌‌ها و سیاستگذاری‌‌‌ها برای پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد و امکان سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین انتظارات فعالان بازار سرمایه از تدوین‌‌‌گران بودجه و تصمیم‌‌‌سازان سیاسی و اقتصادی برشمرد و گفت: مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری دستوری، نرخ ارز صنایع و... سال‌هاست که مشکلاتی را برای بازار سرمایه ایجاد کرده و باعث شده است بخش قابل‌توجهی از سود شرکت‌ها به جیب دلالان سرازیر شود. وی در پایان صحبت‌‌‌هایش با اشاره به وضعیت بازار سهام گفت: در چند ماه گذشته، شاهد اجرای سیاست‌‌‌های انقباضی در بازارهای مختلف و افزایش نرخ بهره بانکی بودیم. شرایط سیاسی و ناامنی‌‌‌های منطقه خاورمیانه نیز آثار منفی بر بازار داشته است. اما آنچه بیش از همه برای این بازار اهمیت دارد، بحث ثبات در تصمیم‌گیری‌‌‌هاست چرا که با خرید سهام، یک دارایی مالی را خریداری کرده‌‌‌اید که متضمن ورود جریان نقدی در آینده است.

طبیعی است که سرمایه‌گذاری در بازار سهام با توجه به پیش‌بینی وضعیت آینده صنایع صورت می‌گیرد و ثبات در تصمیم‌گیری‌‌‌ها در افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و ورود نقدینگی به بازار سهام تاثیرگذار است. جاویدی به این نکته هم اشاره کرد که در شرایط فعلی از منظر تحلیلی وضعیت کلی بازار سرمایه مناسب است؛ اما وضعیت رکودی در بازارهای مختلف و کاهش نقدینگی در بازار سرمایه موجب شده است این بازار رونق چندانی نداشته باشد. سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با هدف حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه، نظرها، پیشنهادها، انتظارها و دغدغه‌‌‌های فعالان و صاحب‌‌‌نظران بازار سرمایه را نسبت به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ دریافت و به مراجع ذی‌‌‌صلاح منعکس می‌کند.