غلامعباس بهرامی‌نیا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۴۱۹‌هزار و ۵۳۶ خودرو وارد و تعداد ۳۷۸‌هزار و ۱۷۴ خودرو نیز از استان خارج شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶۲‌درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه خوزستان به لحاظ میزان تردد خودرو در تعطیلات نوروز امسال، استان نخست کشور است، افزود: پرترددترین محورهای استان، باند رفت و برگشت اهواز- شوش، ماهشهر - بندر امام خمینی (ره)، ورودی شرق اهواز، باند رفت و برگشت سه راهی آغاجاری-بهبهان، خروجی شرق اهواز و ملاثانی- اهواز گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال تعداد یک‌هزار و ۹۳۱ بازدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان صورت گرفته که از این تعداد ۴۴۸ بازدید مربوط به ناوگان باری، یک‌هزار و ۲۸۱ بازدید ناوگان مسافربری و ۱۸۶ بازدید ناوگان سواری کرایه بود.

بهرامی‌‌‌نیا ادامه داد: در بازدیدهای صورت گرفته ۱۲۳ مورد به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع، ۳۹۸ ناوگان اعمال قانون و ۵۲۵ مورد تخلف نیز احصا شد.

وی گفت: در این مدت تعداد ۶۸۷‌هزار و ۹۶۴ زائر راهیان نور توسط ۵ هزارو ۸۰۰ دستگاه اتوبوس به استان خوزستان سفر کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کارون واقع در آزادراه خلیج فارس، از استقبال خوب مسافران نوروزی از اجرای این طرح خبر داد و اظهار کرد: در این طرح با اجرای نمایش در خصوص ایمنی سفر، اجرای موسیقی محلی، به نمایش گذاشتن آداب، سنت‌ها و فرهنگ بومی خوزستان شاهد استقبال خوب مسافران بودیم.

بهرامی‌‌‌نیا اذعان کرد: آماده‌‌‌سازی مجتمع‌‌‌های خدماتی رفاهی بین راهی به منظور پذیرایی از مسافران نوروزی، اعلام آمادگی به پایانه‌‌‌های مسافربری و مرزی و شرکت‌های مسافربری و رانندگان ناوگان عمومی، اجرای مانور کنترل مبدأ- مقصد برای آماده‌‌‌سازی طرح کنترل نوروزی، تشکیل تیم‌‌‌های کشیک کنترل و نظارت ناوگان حمل‌ونقل در سطح محورهای مواصلاتی استان و پاسگاه‌های پلیس راه استان، بازدید از مراکز معاینه فنی با حضور نمایندگان محیط‌زیست و پلیس راهور و هماهنگی و همکاری با پلیس راه استان به منظور افزایش گشت‌های کنترل نامحسوس پلیس در محور‌های مواصلاتی استان از اقدامات مهم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با آغاز طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ است.