مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد، تشکیل قرارگاه استانی شهید سلیمانی با محوریت صدور اسناد زراعی و به تبع آن کارگروه شهرستانی برای واحدهای ثبتی تابعه متشکل از فرماندار، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان، رئیس اداره امور اراضی و رئیس اداره ثبت اسناد و املاک به منظور هماهنگی و تعامل بیشتر بین دستگاه‌‌‌ها برای افزایش صدور اسناد زراعی و نیز رصد و پیگیری مستمر اعضای کارگروه استانی از روند اقدامات واحدها را بخشی از اقدامات ثبت استان اعلام کرد. اقبال افزود: به همین منظور ۲۴۰ دفتر حدنگاری در شهرها و روستاها با همکاری فرمانداری‌‌‌ها، بخشداری‌‌‌ها، دهیاری‌‌‌ها و شوراها تشکیل شده که در سه مرحله اقدام به تسریع در تثبیت و مستندسازی اراضی و املاک به‌ویژه در بخش زراعی می‌کنند.

وی یکی دیگر از اقدامات را تشکیل تیم جهاد ثبتی «منتظران ظهور » اعلام کرد و گفت : در این خصوص، تیم جهاد ثبتی « منتظران ظهور» اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد بعد از تشکیل در ۶ بخش و شهرستان در قالب تیم اصلی و ۷ شهرستان در قالب تیم تخصصی و برنامه‌ریزی برای سفر تیم‌های ارزیابی و بازرسی برنامه داشته که آخرین برنامه در واحدهای شهرستا‌ن‌های خاتم و مروست بوده است. این مسوول با اشاره برنامه‌‌‌های سفر این تیم به واحدهای ثبتی در قالب سه تیم اصلی، تخصصی و ارزیابی و بازرسی تصریح کرد : این تیم به صورت جهادی و انقلابی و با هدف حل مشکل پرونده‌‌‌های مهم واحدهای ثبتی و کمک به تسریع در صدور اسناد مالکیت شهرستان‌‌‌ها، هر هفته در یک واحد ثبتی مستقر شده و به صورت ویژه به پرونده‌‌‌های قدیمی و همچنین پرونده‌‌‌های موجود واحد ثبتی رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد یزد درباره نتایج چنین برنامه‌‌‌های جهادی اظهار کرد : علاوه بر تحقق اهداف پیش‌بینی شده همچون حل مشکلات پرونده‌‌‌های قدیمی، در حین و بعد از حضور تیم‌های تخصصی، رشد قابل‌توجه صدور اسناد کاداستری و تعویض اسناد دفترچه‌‌‌ای را شاهد بوده‌‌‌ایم. اقبال خاطرنشان کرد: برای نمونه، فقط در طول ۵۰ روز ابتدای دی تا ۱۹ بهمن حدود ۱۷‌هزار سند در واحدهای ثبتی صادر و طی مراسم‌‌‌هایی در دهه فجر با حضور مسوولان قضایی و اجرایی، تحویل مردم و دستگاه‌‌‌ها شد.