نوروزگاه شهرستان قائم‌‌‌شهر؛ ایستگاه نمونه کشوری

روح‌‌‌الله سلگی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: مازندران از استان‌‌‌های نخست گردشگر‌پذیر کشور است که میلیون‌‌‌ها مسافر از اقصی نقاط کشور مهمان جای‌جای استان همواره خرم مازندران هستند. وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان افزود: امسال با تحول در نحوه میزبانی از مسافران نوروزی مازندران با اجرای بسته‌‌‌های فرهنگی رویکرد نوینی را در این زمینه پایه‌ریزی کردیم. معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران با اشاره به تدابیر اتخاذ شده استانی برای خدمات‌‌‌رسانی بهینه به مسافران نوروزی اظهار کرد: نحوه پیشبرد امور و هماهنگی در ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی در ارزیابی‌‌‌های دستگاه‌‌‌های مسوول دارای اهمیت است. وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار از مسافران نوروزی در مورد چگونگی خدمات‌‌‌رسانی دستگاه‌‌‌های اجرایی مازندران نظرخواهی شد و ستاد سفرهای نوروزی مازندران تا پایان تعطیلات بدون وقفه در خدمت مسافران این استان بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: علاوه بر تامین مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مردم و مراکز و اماکن پذیرایی و ارائه خدمات متنوع فرهنگی، اجتماعی و رفاهی، حدود ۴۰ ایستگاه نوروزی یا نوروزگاه در نقاط مختلف استان راه‌‌‌اندازی و به مسافران و گردشگران نورزوزی خدمات‌‌‌رسانی انجام شد. در برخی از شهرستان‌ها به لحاظ حضور بیشتر مسافران سه تا چهار نوروزگاه راه‌اندازی شد. سلگی یادآور شد: شهرداری‌‌‌ها، اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع‌‌‌دستی و گردشگری، جمعیت هلال احمر، جهاد کشاورزی، راه  و ترابری و اوقاف و امورخیریه از دستگاه‌‌‌های پیشگام در عرصه خدمات‌‌‌رسانی به مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان مازندران بودند.  

ایستگاه نوروزی شهید محمد بلباسی یکی از نوروزگاه‌‌‌هایی بود که به همین منظور و برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در آستانه سال نو با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، فرماندار و شهردار قائم‌شهر در محل نوروزگاه قائم‌‌‌شهر واقع در اتوبان ساری به قائم‌‌‌شهر آغاز به کار کرد و در پایان تعطیلات به عنوان ایستگاه نمونه کشوری معرفی شد. در این ایستگاه که با استقبال کم‌‌‌نظیر مسافران روبه‌رو شد، در ایام نوروز از مسافران نوروزی با افطاردهی پذیرایی شد. این ایستگاه در روزهای پایانی سال۱۴۰۱ با فعالیت‌‌‌ شبانه‌‌‌روزی و جهادی شهرداری قائم‌شهر شروع به کار کرد و تا ۱۴ فروردین به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه کرد.

کاظم علیپور، شهردار قائم‌‌‌شهر نیز درباره انتخاب ایستگاه نوروزی شهید محمد بلباسی به عنوان ایستگاه نمونه کشوری گفت: این مهم ماحصل تلاش‌‌‌های فرماندار قائم‌‌‌شهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه‌های دولتی بوده که از همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنم. در پایان مراسم از خانواده شهید محمد بلباسی که نام این ایستگاه به نام این شهید مزین شده بود، با اهدای لوح، تقدیر و تشکر به عمل آمد.