وی با تاکید براینکه تولید پتروشیمی شهیدتندگویان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۰۵‌هزار تن افزایش داشته و ۱۰ ماه از سال را بالای ۱۰۰‌هزار تن تولید کرده که ثبت رکورد بی‌‌‌نظیر استمرار تولید در این شرکت است، افزود: این افزایش تولید برای این شرکت بی‌‌‌سابقه بوده است. تولید شرکت از ۸۷۰‌هزار تن محصول در سال ۱۳۹۰ به یک میلیون و ۲۶۷ هزارتن در سال ۱۴۰۱ رسیده است. مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، تامین و انتقال خوراک مجتمع از پتروشیمی نوری پس از حادثه پتروشیمی بوعلی‌‌‌سینا و تحمیل هزینه‌‌‌های سنگین از سال ۱۳۹۵ تاکنون و چالش تحریم‌‌‌ها و به دنبال آن مشکلات تامین قطعات یدکی انحصاری و کاتالیست‌‌‌های موردنیاز از سازندگان خارجی و مشکلات تامین و نقل و انتقال ارز به تامین‌‌‌کنندگان خارجی را از چالش‌‌‌های این شرکت اعلام کرد. قاسمی‌‌‌شهری تصریح کرد: شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان اجازه صادرات محصولات را ندارد و ارز موردنیاز را باید از شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس تامین کند.

وی داخلی‌‌‌سازی کاتالیست پالادیوم به عنوان مهم‌ترین و پیچیده‌‌‌ترین کاتالیست صنعت پتروشیمی را از اقدام‌‌‌های شاخص شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان به منظور رفع موانع تولید دانست و گفت: این شرکت در آینده تحت هیچ شرایطی به دلیل نبود این کاتالیست متوقف نخواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، استحصال پالادیوم از کاتالیست‌‌‌های مستعمل، راه‌‌‌اندازی انبار اتوماتیک واحد نساجی همسو با کاهش هزینه‌‌‌های انبارش و قیمت تمام‌‌‌شده محصول، توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان داخلی برای داخلی‌‌‌سازی مواد شیمیایی، اقلام یدکی و تجهیزات از دیگر اقدام‌‌‌های شاخص این شرکت در سال ۱۴۰۱ است.

قاسمی‌‌‌شهری به فروش بیش از ۶۵۹‌هزار تن محصول در سال ۱۴۰۱ از طریق بورس‌کالا اشاره و اظهار کرد: فروش این شرکت در سال ۱۴۰۰، ۵۹۴‌هزار تن بوده است.

وی درآمد سال ۱۴۰۱ شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان را حدود ۲۱‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۱۷‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بهای تمام‌‌‌شده تولید، ۴‌هزار میلیارد تومان سود ناخالص، ۳‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۳‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود خالص با رشد ۴ درصدی نسبت به سال قبل برای سال گذشته ثبت شده است.