کرمی افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌‌‌های اداره کل راهداری و حمل‌‌‌و‌نقل جاده‌‌‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌‌‌های نصب شده در پاسگاه‌‌‌های پلیس‌‌‌راه، سامانه توزین حین حرکت یا باسکول‌‌‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم متخلفان به معاونت حمل‌ونقل جهت انجام امور اداری معرفی می‌‌‌شوند. وی با بیان اینکه حمل بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه به شبکه راه‌‌‌های کشور که با هزینه بسیار زیاد ساخته شده‌‌‌اند خسارت وارد می‌کند، گفت: کنترل و شناسایی ناوگان باری متخلف اضافه تناژ به صورت مستمر در محور‌‌‌های مواصلاتی استان کرمانشاه به منظور تامین ایمنی تردد، جلوگیری از اختلال در تردد و هرگونه حوادث جاده‌‌‌ای و همچنین حفظ و نگهداری راه‌‌‌ها و ابنیه فنی انجام می‌شود.

کرمی افزود: مشخصات بار برای حمل در جاده باید از نظر ابعاد و وزن، منطبق با مقادیر تعریف شده در مقررات حمل‌ونقل بار در راه‌‌‌ها باشد و در صورت رعایت نکردن این موضوع با متخلفان برخورد می‌شود. وی اظهار کرد: طی سه ماه امسال، ۱۵‌هزار و ۵۶۱ خودروی سنگین برای اخذ برگ معاینه فنی خودرو به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده‌‌‌اند. کرمی اظهار کرد: استان دارای ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است که از ابتدای سال تاکنون، ۱۸ بار از این مراکز توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک بازرسی به عمل آمده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای کرمانشاه گفت: تعداد ناوگان سنگین قبول شده در مراکز معاینه فنی استان، ۱۳‌هزار خودرو و ناوگان رد شده ۲۲۵۶ خودرو بوده است. کرمی با بیان اینکه تمام وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه‌‌‌سنگین موظف هستند در دوره‌‌‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند، اظهار کرد: وظیفه اصلی مراکز معاینه فنی افزایش ایمنی تردد در خودروهای سنگین و کاهش آلودگی هواست.

وی مدت اعتبار برگه‌‌‌های معاینه فنی صادر‌شده را برای خودروهای سنگین و نیمه‌‌‌سنگین با عمر ۱۰ سال، برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ۱۰ سال برابر سه ماه است و بر اساس قانون هوای پاک، دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است. کرمی اظهار کرد: بسیاری از شاخص‌‌‌ها در مراکز معاینه فنی به صورت کاملا اتوماتیک، ماشینی و مکانیکی انجام می‌شود و اصلا مرکز مربوطه، دخل و تصرفی در اندازه‌‌‌گیری‌‌‌ها ندارد و نمی‌تواند تخلف کند.