اجرای 10‌هزارمیلیارد تومان طرح گازرسانی در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۸‌هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است، تصریح کرد: در دوسال گذشته بالغ بر ۲‌هزار میلیارد تومان جذب وکار اجرا شده است.مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گازرسانی به خراسان جنوبی ۱۶سال قدمت دارد، افزود: درحال حاضر ۳۲ شهر استان به صورت ۱۰۰درصد از نعمت گاز طبیعی برخوردار است. وی با بیان اینکه تکلیف قانونی به ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به صورت کامل گازرسانی شده است، تصریح کرد: علاوه بر این به ۱۹۷۲ روستا که تکلیف قانونی نداشتیم نیز گازرسانی انجام شده است.

محمودی با ذکر این مهم که طی سال‌های گذشته متوسط گازرسانی به روستاهای استان سالانه ۱۰۰روستا بوده است، افزود: این در حالی است که در دولت سیزدهم سالانه۳۰۰ روستا و طی دو سال گذشته در مجموع به ۶۰۰ روستای استان گازرسانی شده است. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اکنون ۹۹.۸‌درصد روستاهای استان از گاز طبیعی برخوردار است، افزود: این در حالی که متوسط کشوری گازرسانی به روستاها ۸۸‌درصد است. وی گفت: اکنون روستای دارای سکنه بدون گاز در استان نداریم و درحال حاضر عمده فعالیت‌‌‌های شرکت گاز استان بر گازرسانی به طرح ملی نهضت مسکن، کیفی‌‌‌سازی خدمات، بهینه‌سازی مصرف و مقاوم‌‌‌سازی شبکه متمرکز است.

محمودی بااشاره به اینکه اکنون ۲‌هزار و ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده است، اظهار کرد: در دوسال گذشته به ۳۰۹ واحد صنعتی گازرسانی شده و اکنون تمام شهرک‌‌‌ها و نواحی صنعتی استان از شبکه گاز برخوردار است. وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم به واحدهای مسکونی محرومان در ۵۴۵ روستای استان، ۱۰‌هزار مسکن در طرح ملی گازرسانی شد و علاوه بر آن خط انتقال گاز به دیهوک، گازرسانی به پاسگاه‌‌‌ها و پایانه‌‌‌های مرزی انجام و خطوط گاز نیز تقویت شده است.مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه فصل سرد سال از ۱۶ آبان آغاز و تا ۳۱ فروردین ادامه دارد، گفت: کشور به ۱۵ اقلیم تقسیم‌‌‌بندی شده که ۳اقلیم آن که از ۲تا ۴ است مربوط به این استان است.وی با بیان اینکه۱۳ شهر استان در اقلیم ۲، ۱۷ شهر در اقلیم ۳ و یک شهر در اقلیم ۴ قرار دارد، تصریح کرد: اکنون بیش از ۹۰درصد مشترکان گاز استان در سه پلکان ۲تا۴ مصرف قرار دارند. محمودی در تشریح تعرفه‌‌‌ها و توصیه‌‌‌های آمادگی ورود به فصل سرد، افزود: طبق مصوبه دولت، قیمت سه پله اول تعرفه گاز خانگی، نسبت به تعرفه‌‌‌های سال‌‌‌های قبل هیچ تغییری نکرده است.