ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم که از ۱۳ اردیبهشت‌ماه در کویر لوت آغاز شده بود، روز یکشنبه ۱۹اردیبهشت در قلعه زوار اندوهجرد از توابع شهداد خاتمه یافت. به گزارش میراث آریا، از بین ۳۵ دونده از ۱۰ کشور جهان که مسیر ۲۵۰ کیلومتری این مسایقه را دویدند، در مجموع محمد انسال از مراکش نفر اول، آلبرتو تاگیا بوا از ایتالیا نفر دوم و نیکلا چیانی از ایتالیا نفر سوم شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در مراسم اختتامیه این مسابقه با اشاره به اینکه ابرماراتن کویر لوت ایران موجب شد چهره زیبای این استان به جهانیان معرفی شود، تصریح کرد: «این مسابقات نخستین تجربه ایران در برگزاری این سطح از مسابقات ورزشی است. با همکاری و همفکری که با تیم خارجی این دوره از مسابقات داشتیم، تصمیم داریم ابرماراتن راه ابریشم کویر لوت ایران، سالانه تکرار شود.»محمود وفایی افزود: «۶ ماه قبل به اتفاق دست‌اندرکاران این مسابقه با استاندار کرمان دیدار کردیم. وی نیز مسیری را ترسیم کرد که نتیجه آن برگزاری بسیار خوب اولترا ماراتن بود.»وی همچنین از فدراسیون دو و میدانی کشور خواست از فرصت و ظرفیتی که استان کرمان در سطحی خوب ایجاد کرده، استفاده کند تا شاهد رخدادهای گردشگری و ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه مسابقه اولترا ماراتن، نمایش خوبی از تعامل بخش خصوصی و دولتی بود، خاطرنشان کرد: «با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و افزایش دو برابری گردشگر خارجی در استان کرمان باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم. به علاوه، نکته بسیار مهم این مسابقه این بود که ما شاهد مشارکت جامعه محلی منطقه شهداد در برگزاری اولترا ماراتن راه ابریشم ایران بودیم.»

در این مراسم رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان نیز نخستین اثر برگزاری این ابرماراتن را معرفی کویر و جاذبه های آن عنوان کرد و گفت: «به اقرار شرکت‌کنندگان همین امر موجب می شود این ماراتن در سال‌های بعد هم برگزار شود.» مهدی سیاوشی افزود: «برگزاری ابرماراتن در منطقه شهداد نشان داد ایران و استان کرمان امنیت کامل دارد و زمینه مناسب برای حضور گردشگران خارجی و علاقه‌مندان به ایرانگردی فراهم است.»

دبیر اجرایی تور بین‌المللی راه ابریشم خاطرنشان کرد: «اکنون کویر لوت ایران به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مطرح است و می‌طلبد برای سفر گردشگران برنامه‌ریزی مناسب انجام شود تا کویر همواره جاذبه گردشگری کرمان باشد.» وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بخشی از اعتبارات کرمان به زیرساخت‌های بخش کویر اختصاص یابد، گفت: «وجود سازمانی برای محافظت از کویر و حفظ زیبایی آن لازم است.»