معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که هم‌اکنون ۱۶۰۰ هتل در حال ساخت در کشور وجود دارد که زمان به بهره‌برداری رسیدن آنها به پیشرفت کار و تامین منابع و مدیریت آن بستگی دارد. به گفته سعید شیرکوند، برخی از هتل‌هایی که گفته‌ می‌شود به بهره‌برداری می‌رسد، شاید در سال ۸۲ شروع به‌کار کرده‌اند؛ ولی ادامه پیدا نکرده یا پیشرفت فیزیکی زیادی نداشته‌اند و در این دولت به بهره‌برداری رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی درباره برخی تناقض‌های آماری در تعداد هتل‌ها نیز گفت: «پیش از این اعلام کرده‌ایم که تا روی کار آمدن دولت یازدهم تعداد هتل‌های در حال بهره‌برداری و به بهره‌برداری رسیده، ۱۲۵ تا ۱۳۰ هتل بود که از این تعداد ۵ هتل قبل از سال ۹۲ به بهره‌برداری رسیده؛ ولی افتتاح رسمی نشده‌اند. اما از روی کار آمدن دولت یازدهم تا شهریور ماه سال جاری، ۳۰هتل ۴ و ۵ ستاره به بهره‌برداری رسیده است.»به گزارش «ایسنا» شیرکوند در بازدید از نمایشگاه مطبوعات همچنین از علاقه و پیگیری سرمایه‌گذاران ترکیه در ایران خبر داد و تصریح کرد: «سرمایه‌گذاران تُرکیه‌ای مذاکرات بیشتری نسبت به همتایان دیگر خود با ایرانیان داشته‌اند.»

این مقام مسوول با برشمردن برخی نتایج همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری که اخیرا در کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: «سرمایه‌گذاران درصنعت گردشگری باید بدانند شرایط کشور ما چگونه است. این همایش بین‌المللی نیز با چنین دیدگاهی برگزار شد. ما تا جایی‌که امکان داشت تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی علاقه‌مند به ایران را دعوت و حتی سعی کردیم از طریق سفارتخانه‌ها این همایش را به تمام کسانی که می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، معرفی کنیم.» معاون سرمایه‌گذاری افزود: « اظهار رضایت تمام شرکت‌کنندگان خارجی از شفاف‌سازی‌هایی که صورت گرفته و اطلاعاتی که دریافت کرده‌اند، بازتاب این همایش بوده است؛ اما در گامی جلوتر برخی از آنها سعی می‌کنند در داخل کشور مشاور بگیرند و اطلاعات دقیق‌تری کسب کنند.»به اعتقاد وی، اگر سرمایه‌گذاران در ایران شروع به کارکنند، با موجی از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مواجه می‌شویم.