ایسنا: صنعت گردشگری تانزانیا با وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی متحول می‌شود. این وام طی پنج سال به دولت تانزانیا پرداخت و بیشتر آن صرف بهبود شرایط جاده‌ها، توسعه راه‌آهن، احداث فرودگاه‌های جدید و استانداردسازی هتل‌های فعلی در تانزانیا خواهد شد.

به گزارش آل آفریکا، دولت تانزانیا قصد دارد با توسعه راه‌آهن این کشور و اتصال آن به کشورهای همسایه از جمله کنیا، اوگاندا، رواندا و زامبیا بخشی از گردشگران این کشورها را جذب تانزانیا کند. از سوی دیگر با استفاده از این وام فرودگاه‌ شهر دارالسلام، پایتخت تانزانیا نیز توسعه می‌یابد.

اختصاص وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به تانزانیا در شرایطی صورت می‌گیرد که کارشناسان همواره یکی از علل رشد کم صنعت گردشگری این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای آفریقایی را شرایط بد جاده و راه‌آهن این کشور و ظرفیت کم فرودگاه‌های تانزانیا می‌دانند. تانزانیا در سال ۲۰۱۳ میزبان حدود یک میلیون گردشگر بود و اکنون دولت این کشور قصد دارد با احداث فرودگاه‌های جدید، توسعه ۱۶ پارک ملی و احداث هتل‌های سازگار با محیط‌زیست، تانزانیا را به مقصد یک میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر در سال ۲۰۱۵ تبدیل کند.

در حال حاضر صنعت گردشگری تانزانیا که به‌دلیل داشتن حیات‌وحش زیبا، تنوع گیاهی، تنوع فرهنگی غنی و سواحل زیبا، شهرت جهانی دارد، پس از صادرات طلا و محصولات کشاورزی سومین منبع درآمد این کشور است که با اجرای راهبرد جدید پنج ساله به دومین منبع درآمد تانزانیا پس از صادرات طلا تبدیل خواهدشد.