دنیای اقتصاد-یزد: مهران فاطمی در نشست استانی ستاد مولدسازی دارایی های مازاد دولت در یزد با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی کشور با معرفی پروژه های مهم نیمه تمام استان، خواستار تکمیل این پروژه ها از محل منابع حاصل از مولدسازی دارایی های مازاد دولت شد.

وی، استفاده از منابع حاصل از مولدسازی در تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی به ویژه راه ها و ایجاد بزرگراه ها را یادآور شد و گفت: جاده های استان دارای بار ترافیکی بالایی است و سالانه ۲۵۰ نفر در جاده های برون شهری یزد بر اثر تصادف کشته می شوند و یزد جزء استان های خاص در زمینه تصادفات است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان یزد، تخصیص منابع حاصل از این سیاست دولت برای ایجاد بزرگراه اردکان- مهریز را ضروری دانست و ادامه داد: تزریق منابع این بخش برای این جاده ملی و بین المللی ضروری است.

وی کمبود منابع آبی در یزد را یادآور شد و گفت: تامین آب استان موضوع دیگری است که در طرح مولد سازی دارایی های مازاد دولت باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار یزد یادآور شد : هم اکنون ۳۸۱ روستا در یزد هر هفته بین نیم یا ۲ ساعت دارای آب هستند و کار آبرسانی با تانکر صورت می گیرد و قطعا باید برای کمک به حل مشکل موجود اقدام شود.

فاطمی همچنین گفت: ۴۵ درصد بیماران مورد پذیرش در یزد از استانهای جنوب و جنوب شرق کشور هستند که هم اکنون ۸ بیمارستان نیمه تمام با پیشرفت بین ۵۰ ت ۹۸ درصد در استان داریم که اگر تکمیل شوند یکهزار تخت به تخت های بیمارستانی استان اضافه می شود.

وی با بیان اینکه در موضوع مولد سازی اموال مازاد دولت اگر همکاری لازم صورت گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. فاطمی اضافه کرد: همچنین تکمیل ورزشگاه بزرگ شهر یزد برای میزبانی مسابقات ملی و بین المللی از محل مولد سازی دارایی های مازاد دولت ضروری است.

در ادامه مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان یزد گفت: ۶۲۰ پروژه نیمه تمام عمرانی در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها به ۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمد دهقان منشادی افزود: اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ دو هزار میلیارد تومان بوده است و این اعتبارات در سال جاری هم همین میزان است.

وی تصریح کرد کرد: اگر بخواهیم با اعتبارات موجود طرح های نیمه تمام عمرانی را تکمیل کنیم حدود ۳۰ سال زمان می برد؛ لذا اجرای طرح مولد سازی و استفاده از منابع حاصل از آن نقش مهمی در تحقق اهداف تکمیل طرح های عمرانی استان دارد.